חשש בארקיע: מכירת החברה לעובדים ללא פעילות הליסינג - תאיים על המשך קיומה

בורוביץ עשוי לשתף העובדים ברווחי הליסינג; קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה מחזיקה ב-2.9% מאל על, אך הוא לא ייקח חלק בניהולה


00:00 ,14.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

בורוביץ עשוי לשתף העובדים ברווחי הליסינג; קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה מחזיקה ב-2.9%  מאל על,  אך הוא  לא ייקח חלק בניהולה

מנכ"ל חברת כנפיים, איזי בורוביץ, נפגש בשבוע שעבר עם הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, בניסיון למצוא פתרון שישביע את דרישתו של שטרום למכור את פעילות התעופה הפנים-ארצית והבינלאומית של החברה הבת ארקיע (74%), ויענה על חשש העובדים שמכירת ארקיע תאיים על מקום עבודתם.

להערכת בורוביץ, ארקיע תתקשה לשרוד ללא פעילות הליסינג (רכישת מטוסים והחכרתם), ולכן אחד הפתרונות האפשריים הוא שהעובדים המחזיקים ב-26% ממניות ארקיע יוכלו להמשיך וליהנות מחלקם ברווחי הליסינג.

שטרום התנה את האישור לרכישת השליטה באל על ע"י כנפיים, במכירת פעילותה של כנפיים בתחום התעופה הפנים-ארצית והבינלאומית המרוכזת בארקיע. עם זאת שטרום התיר לכנפיים להחזיק בפעילות הליסינג.

כנפיים צפויה לממש ב-19 בדצמבר 2004 אופציות שיגדילו את אחזקתה במניות אל על ל-52%, בהשוואה ל-22% כיום. קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה מחזיקה ב-2.9% ממניות אל על. כנפיים ציינה בדו"חות הכספיים ל-2003 על אחזקה במניות ובאופציות למניות, כך שאחזקתה הכוללת באל על תגיע ל-51.9%. כנפיים ציינה אז כי 5.9% מהמניות והאופציות מוחזקות על ידי צד שלישי, כלומר קבוצת דלק, שכנפיים התחייבה לרכוש עד 15 במאי 2004 תמורת 15 מיליון שקל.

בורוביץ אמר שחבילת ניירות הערך שהוחזקה על ידי יצחק תשובה כללה 2.9% במניות והיתר באופציות. לדבריו, החברה לא רכשה את המניות, ואולם קיבלה את זכויות ההצבעה בגינן.

על פי ההערכות, פנחס גינזבורג, סוכן נסיעות המייצג את חברת התעופה תאי ומשווק את אייר אוזבקיסטן, מחזיק באופציות ל-6% עד 7% ממניות אל על.

בורוביץ אמר שהחברה אינה מתכוונת לחתום על הסכמי הצבעה או לשתף אחד משני הגורמים בניהול החברה.