חיים רומנו: "הנהלת אל על עושה הכל על מנת להימנע מפיטורי עובדים"

מנכ"ל אל על הגיב לדברי הביקורת של ועד עובדי החברה על משכורות הסמנכ"לים ואמר "לא ביקשנו לפגוע בשכרם של העובדים אלא בתנאים נלווים שאינם מקובלים בשום מקום עבודה אחר במשק"


00:00 ,29.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל אל על הגיב לדברי הביקורת של ועד עובדי החברה על משכורות הסמנכ"לים ואמר "לא ביקשנו לפגוע בשכרם של העובדים אלא בתנאים נלווים שאינם מקובלים בשום מקום עבודה אחר במשק"
 
בחברת אל על הגיבו הבוקר על טענות ועד העובדים בחברה שקרא להתייעלות בקרב עובדי ההנהלה הבכירים ולהגביל את משכורת הסמנכ"לים למשכורת של מאה אלף שקל בחודש.
 
חיים רומנו, מנכ"ל אל על, אמר הבוקר כי "סמנכ"לים בחברת אל על משתכרים בסדרי גודל פחות מסמנכ"לים בתפקידים המקבילים במשק הישראלי עבור חברה בסדר גודל של חברת אל על. בשנת 2008 לא נהנו הסמנכ"לים באל על לא מבונוסים והטבות נוספות כפי שנהנים סמנכ"לים במשק בחברות מקבילות, וזאת, למרות האחריות הבלתי נמדדת והעצומה המוטלת על כתפיהם, יום יום, שעה, שעה, 365 ימים בשנה".
 
רומנו הוסיף כי "יחד עם זאת הצהירה הנהלת החברה כי על כל אחוז התייעלות של עובדי אל על תתייעל ההנהלה באופן מיידי פי שניים ואף יותר".
 
בחברת אל על מדגישים כי מנכ"ל אל על היה הראשון לתת דוגמא אישית עוד לפני פרוץ המשבר בעולם התעופה, כאשר קרא לציבור העובדים להירתם לדרך ההתייעלות. כבר לפני שנתיים, נמסר מהחברה, ויתר חיים רומנו על אחוזים רבים משכרו – 20% בשנת 2008 ו-15% בשנת 2009. כמו כן נמסר כי לסמנכ"לים בחברה קוצצו הטבות משמעותיות כגון השתתפות בארוחות ודברים רבים נוספים.
 
מנכ"ל אל על ביקש מוועד העובדים שלא להסיט את הדיון מהמאמץ האמיתי והכנה של הנהלת החברה למנוע פיטורים של מאות עובדים. "מה שנדרש עד כה מעובדינו" הדגיש רומנו, "זה לקצץ בתנאים הנלווים שאפשר לוותר עליהם, וזאת למען הימים הקשים שעולם התעופה בכלל ועולם התעופה בישראל בפרט נמצאים בימים אלה".
 
רומנו הוסיף ואמר: "לא ביקשנו לפגוע בשכרם של העובדים אלא בתנאים נלווים שאינם מקובלים בשום מקום עבודה אחר במשק בחברות פרטיות".