חוק הטיס החדש יובא ביום ראשון לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה

טיוטת חוק הטיס החדש מהווה את אחד התנאים העיקריים של מנהל התעופה הפדראלי האמריקאי להחזרתה של ישראל לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה


00:00 ,29.10.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

טיוטת חוק הטיס החדש מהווה את אחד התנאים העיקריים של מנהל התעופה הפדראלי האמריקאי להחזרתה של ישראל לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה 
 
ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב את טיוטת חוק הטיס החדש המהווה את אחד התנאים העיקריים של מנהל התעופה הפדראלי האמריקאי (FAA) להחזרתה של ישראל לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה (Category 1).
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ הנחה את רשות התעופה האזרחית (רת"א) להאיץ את המהלכים להשבתה של ישראל לדירוג הגבוה של בטיחות התעופה. יצוין כי עם כניסתו לתפקיד הודיע השר כץ כי אחד הנושאים העיקריים שיעמדו בראש סדר העדיפויות של משרדו יהיה השבתה המהירה של ישראל לדירוג הגבוה של הבטיחות.
 
מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי הוריד בסוף שנת 2008 את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל מרמה 1 לרמה 2 על רקע ליקויים בטיחותיים שהתגלו ברמת הפיקוח על התעופה האזרחית בארץ.
 
שר התחבורה ציין כי חוק הטיס שיובא לאישור הכנסת מיד לאחר אישורו בועדת השרים לענייני חקיקה יחליף את חוק הטיס המנדטורי הישן משנת 1927 ואת "דבר המלך על הטיס במושבות" משנת 1937.
 
טיוטת החוק החדש כוללת בין השאר חקיקה עדכנית התואמת את עקרונות החקיקה בישראל, התאמה להוראות אמנת שיקגו ונספחיה וכן להנחיות של ה-ICOA, הוספת סמכויות פיקוח ואכיפה של דיני הטיס, הסדרת התיאום בין התעופה האזרחית לתעופה הצבאית ומתן סמכויות ל"נאמני בטיחות טיסה" שיסייעו לרת"א בפיקוח על דיני הטיס ואכיפתם.
 
שר התחבורה הוסיף כי מנהל רשות התעופה האזרחית הקים ברשות מנהלת מיוחדת ששמה תב"ל (תעופה בטוחה לישראל) אשר מרכזת בימים אלה את כל הפעילות להחזרת ישראל לקטגוריה 1. צוותים של ה-FAA כבר ביקרו בארץ מספר פעמים, במטרה לסייע לרשות התעופה האזרחית ולעקוב מקרוב אחר ביצוע הפעולות הנדרשות לתיקון כל הליקויים שהתגלו.