חברת אל על מציינת עשור לטיסות מישראל להודו

עמוס שפירא, מנכ"ל "אל על" ציין, באירוע לציון עשור לקו ישראל הודו, שנערך ב- 20/12 בבומבי, כי "אל על" רואה במזרח הרחוק יעד אסטרטגי חשוב לפעילותה של אל על הן בתחום המטען והן בתחום נסיעות התיירות והעסקים


00:00 ,21.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
עמוס שפירא, מנכ"ל "אל על" ציין, באירוע לציון עשור לקו ישראל הודו, שנערך ב- 20/12 בבומבי, כי "אל על" רואה במזרח הרחוק יעד אסטרטגי חשוב לפעילותה של אל על הן בתחום נסיעות התיירות והעסקים והן בפעילות המטען.

עוד נמסר כי בימים אלו הורחבה הפעילות במזרח הרחוק באמצעות המוצר elal connect בו ניתן להגיע לכ- 600 יעדים ברחבי העולם וללמעלה מ- 50 במזרח הרחוק , ע"י שיתופי פעולה עם חברות תעופה מובילות זרות.

למעלה מ- 85% מהנוסעים בטיסות לבומבי הם אנשי עסקים. לדברי עמוס שפירא, מנכ"ל חברת אל על, "יעד זה מבוקש במיוחד בקרב אנשי עסקים והביקוש עלה בחודשים האחרונים עם חיזוק יחסי המסחר עם הודו. הביקור האחרון של ראש הממשלה אריאל שרון בהודו", אמר עמוס שפירא, "וחתימת הסכמי מסחר חדשים עם חברות מובילות בהודו ובישראל נתן חיזוק נוסף לתנועה העסקית ".

עוד ציין שפירא, כי החל משנת 1998, החלה החברה פעילות בשטח הובלת המטענים להודו. פעילות זו גדלה בקצב מואץ. בשלוש שנים האחרונות גדלה פעילות המטענים בחברה לפי 6. חברת אל על צופה להמשך פעילות הגידול המואץ בשנים הקרובות.

במהלך חורף 2003-2004 עם פתיחת עונת התיירות באופן רשמי והחל מחודש נובמבר מפעילה אל על במשך 3 חודשים 10 טיסות סדירות גם לדלהי. הטיסות כולן נמכרו מראש.

החודש בשנת 1993 החלה "אל- על" בפעילות סדירה בקו ישראל בומבי. הטיסות הראשונות לבומבי היו כתחנת מעבר בדרך לבנגקוק במתכונת של טיסה בשבוע במטוס 200-747. הטיסות היו להצלחה, במיוחד בקרב אנשי עסקים להם ניתנה האפשרות לטיסה ישירה ונוחה להודו. עם גידול הדרישה והתאמת הצרכים לנוסעי החברה החליטה חברת "אל על" להפריד בין הטיסות ולקיים טיסות ישירות להודו ולבנקוק.

כיום מקיימת החברה 2 טיסות שבועיות במטוסי 747 לבומבי.

במסגרת האסטרטגיה לפיתוח יעדי המזרח הרחוק מיקדה "אל על" את טיסותיה לאזור. בשנת 1997 פתחה אל על תחנה בהודו הכוללת צוות ישראלי בניהולו של מיכאל סטיימן. בשנת 1998 הרחיבה "אל על" את הטיסות לאזור גם לתחום שינוע מטענים, זאת בעקבות חיזוק יחסי המסחר עם הודו. שינוע המטענים בתחילה התבצע במטוסי נוסעים והתרחב בשנת 2001, עם הגידול בהיקפי המטענים גם למטוסי מטען.

כיום פועלות 5 טיסות מטען שבועיות במטוסי 747 והחברה אף מפעילה מחלקת First Class בטיסות המטען.