חברי דירקטוריון אל על : העברת קווים סדירים מאל על לחברות אחרות תביא לסגירת תחנות ופטורי עובדים

בתום דיון מיוחד ונסער של דירקטוריון חברת אל על , אשר דן בהצעת ההחלטה של שר האוצר להעברת קווים סדירים מאל על לחברות אחרות , קבעו מיכאל לוי, יו"ר דירקטוריון החברה וחברי הדירקטוריון, כי: "הצעת ההחלטה של שר האוצר הינה מכה אנושה לחברת אל על ולעובדיה , אשר תבי


00:00 ,30.07.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
בתום דיון מיוחד ונסער של דירקטוריון חברת אל על , אשר דן בהצעת ההחלטה של שר האוצר להעברת קווים סדירים מאל על לחברות אחרות , קבעו מיכאל לוי, יו"ר דירקטוריון החברה וחברי הדירקטוריון, כי:  "הצעת ההחלטה של שר האוצר הינה מכה אנושה לחברת אל על ולעובדיה , אשר תביא  לסגירת תחנות ופיטורי עובדים".
 
"להצעת ההחלטה של שר האוצר, אשר תוגש ביום ג' ה – 30 ביולי 2002 בפני הממשלה, השלכות חמורות על איתנותה של חברת אל על ועל תהליכי ההבראה בה הנמצאים בעיצומם. זאת ועוד ,מציינים במועצת המנהלים, הצעת ההחלטה, כופה על החברה סגירת פעילויות ופיטורי כוח אדם. כל זאת, בימים של משבר עמוק בתעופה העולמית ועצירה מוחלטת של התיירות הנכנסת" .
 
על פי ההצעה יועברו קווים סדירים אותם מפעילה חברת אל על, לחברות אחרות, ביעדים אליהם נפח הטיסות שמפעיל מוביל זר באותו הקו גבוה מ 2/3. "הצעת ההחלטה, מבוססת על עובדות שגויות או לא רלוונטיות, ומתעלמת מפעילות חברות התעופה הזרות בהטסת הנוסעים מעבר לנמל הבית שלהן ומיכולתן לפעול שבעה ימים בשבוע . כמו כן , הצעת החלטה זו , דורסת ברגל גסה השקעה רבת שנים ומרובת משאבים במערכי השירות והתחזוקה של חברת אל על , כחלק ממעמדה וחובותיה כמוביל נקוב".
 
חברי דירקטוריון החברה תמהו על כי ההצעה גובשה ללא כל פנייה מוקדמת לאל על וללא מתן אפשרות לחברה ליתן את דעתה להצעה.
 
עמוס שפירא , מנכ"ל אל על הדגיש כי , האסטרטגיה  של חברת אל על כחברה עסקית, הינה למצות מבחינה כלכלית את כל הקווים בהם היא פועלת. רק מצב השוק הוא שמונע מחברת אל על למצות בקווים מסוימים את זכויות הטיס שלה, ולא שום סיבה אחרת כפי שמשתמע מהצעת ההחלטה של השר. במצב הדברים הנוכחי, מפתיע הוא שתינתן האפשרות למוביל נקוב אחר לפעול בקווים אלה כשהתוצאה ידועה מראש וגם הוא לא יוכל להפעיל אותם , כפי שהתברר בכל המקרים בהם ניתנה אפשרות דומה וראה : ריגה , לרנקה , עמאן ושרם א-שייך. "חברת אל על", הדגיש שפירא , "אינה חוששת מתחרות והיא משוכנעת כי בידיה לתת את המוצר הטוב ביותר לנוסעים. עם זאת, אין היא מפקירה את משימותיה כחברה לאומית ומפעילה קוים גם ליעדים שאינם כלכליים".
 
עוד הוסיף עמוס שפירא, כי כפי שנקבע בעבר ע"י מינהל התעופה האזרחית, מעמד של מוביל נקוב מחייב שורה ארוכה של תנאים שיש לעמוד בהם , כמו התאמת כלי הטיס לביצוע הטיסות , מערכי התחזוקה בארץ ובחו"ל , תוכנית עסקית המעידה על תעריפי הטיסה המתוכננים , שירותי קרקע ביעדים , הסכמים הדדים עם מובילים נקובים אחרים, יכולת תמיכה בלקוחות ברחבי העולם ועוד – חברי הדירקטוריון תהו האם נבחנה כלל יכולתם של המובילים האחרים לעמוד בתנאים מחמירים אלה.
 
לאחר ישיבת הדירקטוריון, פנה יו"ר החברה לכבוד ראש הממשלה, אריאל שרון, בפניה נרגשת, וביקש את התערבותו נגד הצעת ההחלטה של שר האוצר.