תרגיל מגלן בנתב"ג: 178 נפגעים טופלו ע"י מד"א

במהלך התרגיל הועבר שידור ישיר מהאמבולנסים של מד"א למוקד הארצי של הארגון, וניהול האירוע נעשה באמצעות אפליקציית סמארטפונים ייחודית


10:49 ,18.05.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול נערך בשדה התעופה בן גוריון, תרגיל החירום התעופתי "מגלן" שמדמה התרסקות מטוס שעל סיפונו 178 נוסעים ואנשי צוות. מטרת התרגיל הייתה לבחון את הפעילות בנהלי חירום של כל הגורמים המשתתפים, הכוללת פריסה בשטח, טיפול ופינוי מהיר של הנפגעים, השתלטות על האירוע ועוד.

 

בתרגיל השתתפו כוחות רבים של מד"א, בהם עשרות אמבולנסים, אופנועי מד"א וניידות טיפול נמרץ, ג'יפיבולנסים, רכבי החפ"ק של מד"א ומאות פאראמדיקים, חובשים ומגישי עזרה ראשונה. בנוסף לקחו חלק בתרגיל משטרת ישראל, רשות שדות התעופה, כיבוי אש, פיקוד העורף ומשרד התחבורה.

 

עם פתיחת פעילות התרגיל, הכוחות הגדולים של מד"א הוזנקו לנתב"ג על ידי המוקד הארצי של הארגון שצפה בתרגיל באמצעות שידורי וידיאו חיים מהמצלמות באמבולנסים של מד"א המשדרות באופן ישיר מהנעשה בשטח למוקד הארצי. במקביל רכב החפ"ק המתקדם של מגן דוד אדום שנפרש בשטח פיקד מקרוב על הפינויים של הנפגעים לבית חולים תרגילי שהוקם בסמוך לזירת האירוע.

 

גם בשטח עצמו נחשפו פיתוחים טכנולוגיים חדשים של מד"א כאשר השליטה והניהול של האירוע התבצעו באמצעות אפליקציית סמארטפונים ייחודית ומתקדמת שפותחה במיוחד עבור ניהול אירוע אסון תעופתי. האפליקציה החדישה מסונכרנת עם מערכות השליטה והבקרה של מד"א, דבר המאפשר לקבל תמונת מצב מדויקת בכל רגע נתון ובכך להכין את בתי החולים לקלוט את הנפגעים הצפויים להיות מפונים אליהם. האפליקציה גם מאפשרת למפקד כוחות מד"א בשטח לשלוט בכוחות רכבי החירום וההצלה באירוע ולנהל באופן מהיר ומקצועי את האמבולנסים וניידות הטיפול הנמרץ הרבות בשטח כך שהאירוע יקבל את מלוא תשומת הלב הנדרשת ללא פגיעה באירועי השגרה.

 

במהלך התרגיל, פרשו כוחות מד"א גם את משאית החפ"ק הייחודית של הארגון המצוידת במצלמות הנישאות לגובה של כ-19 מ' וחולשות על שטח רחב ביותר, המספקת לכוחות מד"א יכולות תקשורת וניהול אירוע מהגבוהות בעולם ובכך מסייעת בהצלת חייהם של רבים.

 

מנכ"ל מד"א אלי בין: "מדובר בתרגיל מורכב וחשוב שבא לתרגל את כוחות מד"א לתרחיש אסון תעופתי בנמל התעופה. אין ספק שהתרגול הזה נתן לצוותים שלנו כלים אמתיים לבצע הלכה למעשה פעילות יוצאת מן הכלל של הצלת חיים. שיתוף הפעולה בין מד"א, כוחות המשטרה, כיבוי אש, רשות שדות התעופה וצה"ל הוא מרכיב קריטי להצלחה של פעילות הצלת החיים. אנחנו עובדים על שיתוף פעולה זה שנים רבות, וראינו זאת בתרגיל. אני מלא הערכה ומודה למפקדי ולצוותי מד"א על הביצוע המושלם".