בואינג פרסמה את תחזית השוק המסחרי (CMO) שלה לשנת 2023 - תחזית החברה לביקוש של 20 שנה למטוסים ושירותים מסחריים, לקראת התערוכה האווירית בפריז. עם עלייה מחודשת בתעבורה הבינלאומית ובנסיעות אוויריות פנימיות חזרה לרמות שלפני המגפה, בואינג חוזה ביקוש עולמי ל-42,595 מטוסים מסחריים חדשים עד 2042, בשווי של 8 טריליון דולר.
עיקרי התחזית הינם כי תנועת הנוסעים ממשיכה לעלות על הצמיחה הכלכלית העולמית של 2.6%. הצי העולמי כמעט הוכפל ל-48,600 מטוסים, התרחבות של 3.5% בשנה. חברות תעופה מחליפות כמחצית מהצי העולמי בדגמים חדשים וחסכוניים יותר בדלק.
בראד מקמולן, סגן נשיא בכיר למכירות ושיווק מסחריות בבואינג: ״תעשיית התעופה הפגינה חוסן ויכולת הסתגלות לאחר הפרעה חסרת תקדים, כאשר חברות התעופה נענות לאתגרים, מפשטות את הציים שלהן, משפרות את היעילות ומנצלות את הביקוש המתחדש. במבט לעתיד של התנועה האווירית, ה-CMO שלנו לשנת 2023 משקף התפתחות נוספת של תעבורת הנוסעים הקשורה לצמיחה עולמית של מעמד הביניים, השקעות בקיימות, המשך צמיחה עבור חברות זולות, וביקוש למטען אווירי כדי לשרת את שרשראות האספקה המתפתחות והאקספרס ומשלוח המטען״.
בתקופת התחזית של 20 שנה, בואינג צופה ביקוש לדגמים אלה: מטוסים חד-מעברים חדשים יהוו יותר מ-75% מכלל המשלוחים החדשים, עלייה קלה בהשוואה לתחזית 2022, ויסתכמו ביותר מ-32,000 מטוסים. מטוסים רחבי גוף חדשים יהיו כמעט 20% מהמשלוחים, עם יותר מ-7,400 מטוסים שיאפשרו לחברות תעופה לפתוח שווקים חדשים ולשרת קווים קיימים בצורה יעילה יותר. מטענים אוויריים ימשיכו לעלות על צמיחת הסחר העולמי, כאשר מובילים ידרשו 2,800 ספינות משא ייעודיות. זה כולל יותר מ-900 רחבי גוף חדשים, כמו גם דגמי צר גוף ורחבי גוף שהומרו.