יצרנית המטוסים בואינג וצוותי חיל האויר האמריקני השלימו בהצלחה בתחילת השבוע את התדלוק האווירי הראשון בהיסטוריה של מטוס התדלוק החדש KC-46A.
לאחר ההמראה משדה התעופה של בואינג בסיאטל, ערכו צוותי האויר של ה-KC-46A סדרת ניסויים, בסיומה תדלקו, בגובה 20 אלף רגל, מטוס F-16 ב-726 ליטרים של דלק.
"טיסת התדלוק שביצענו היום היא אבן דרך חשובה עבור הצוות של חיל האוויר ובואינג, שכן היא משיקה את שלב הדגמות התדלוק של המטוס שלפני קבלת ההחלטה על כניסה לייצור של המטוס", אמר קולונל כריסטופר קומס, מנהל תוכנית KC-46 של חיל האוויר האמריקני, "לפנינו עדיין עבודה רבה, אבל זהו זמן שמח עבור צוותי האוויר שעתידים להטיס, לתחזק ולתמוך ב-KC-46 פגסוס במשך שנים רבות".
במהלך 5 השעות ו-43 הדקות של הטיסה, הצליחו השיגו צוותי התדלוק האווירי של חיל האוויר האמריקני ובואינג לגעת מספר רב של פעמים במטוס ה-F-16 והוכיחו כי מערכת התדלוק מוכנה להעברת הדלק.
"יכולות התדלוק של ה'בום' במהלך הטיסה היו יוצאות מן הכלל", אמר ריקי קאהלר, מפעיל התדלוק האווירי של בואינג, שהשתתף בהנחיית ה'בום' במהלך המגע עם מטוס ה-F-16 מתוך עמדת התדלוק המתקדמת הממוקמת בחלק הקדמי של מטוס התדלוק, "הבום היה יציב מאד והתנהג כאילו הוא הארכה של הזרוע שלי".
מטוס ה-KC-46A שביצע בהצלחה את התדלוק יתחיל בקרוב לתדלק מספר מטוסים צבאיים נוספים. המטוס השלים 32 טיסות מאז טיסתו הראשונה ב-25 בספטמבר 2015.
במסגרת החוזה משנת 2011 לתכנון ופיתוח הדור הבא של מטוסי התדלוק של חיל האויר האמריקני, בואינג מייצרת 4 מטוסי תדלוק – שניים בתצורת 767-2C ושניים כמטוסי תדלוק KC-46A. ה-KC-46A מסוגל לתדלק את כל המטוסים הצבאיים של כוחות הברית והקואליציה והוא עומד בכל התקנות והתהליכים הבינלאומיים של התדלוק האווירי. המטוס יכול להטיס נוסעים, מטען ופצועים.
על פי החוזה בואינג תייצר עבור חיל האויר האמריקני 179 מטוסי KC-46.