שרת התחבורה לשרי האוצר והכלכלה: הגבילו את מחירי הטיסות

השרה מירי רגב פנתה לשרי האוצר והכלכלה ודרשה להכליל טיסות ברשימת המוצרים החיוניים שתוגבל בהם העלאת מחירים: ״הסיכום עם אל על חשוב אך אינו נותן מענה למחירי הטיסות לאירופה, ארה״ב והמזרח הרחוק״ רגב לשרים: ״יש לוודא כי חברות התעופה לא יפקיעו מחירים״


08:58 ,22.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה היום להסכמות שהשיג שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת מול חברת אל על ומסרה: ״אני מברכת ששר הכלכלה נענה לפנייתי וזימן באופן מיידי את מנכ״לי חברות התעופה. כפי שאמרתי, אפעיל את כל הכלים ברשותי על מנת למנוע הפקעת מחירים בעת מלחמה. אזרחי ישראל מצפים למחירים הוגנים. הסיכום עם אל על חשוב אך יחד עם זאת אינו נותן מענה למחירי הטיסות לאירופה, ארה״ב והמזרח הרחוק וגם בעניין הזה יש לטפל בהקדם״. 

 

השרה פרסמה אתמול בחשבון הפייסבוק שלה מכתב ששלחה ב-20 באוגוסט לשר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ולשר הכלכלה ברקת בו היא דורשת להכליל טיסות ברשימת המוצרים החיוניים שתוגבל בהם העלאת מחירים. 

 

השרה רגב מברכת את שר הכלכלה על תיקון חוק הגנת הצרכן אשר אושר לאחרונה בכנסת ומציינת כי לפי תיקון זה מוסמך שר הכלכלה להכריז על איסור הפעלת השפעה בלתי הוגנת במצב חירום, וכי סעיף זה מאפשר להטיל מגבלות על העלאת מחירי מוצרים ושירותים חיוניים במצב בו יש חשש שנותני השירותים ינצלו את מצב החירום להעלאת מחירים בלתי סבירה. 

 

השרה מוסיפה וכותבת כי ״אנו עדים למצב בו חברות התעופה הישראליות מנצלות את המצב הבטחוני ומעלות את מחירי כרטיסי הטיסה״. רגב מוסיפה וכותבת לשר האוצר ולשר הכלכלה כי ״יש לוודא כי חברות התעופה לא יפקיעו מחירים תוך פגיעה באזרחים״. 

 

״לאור האמור״, כותבת רגב, ״אבקשכם להפעיל את סמכותכם ולהכליל את הטיסות ברשימת המוצרים והשירותים החיוניים שעליהם תחול הגבלת מחירים״.