שדה רבת עמון זוכה לנתח מטיסות שהוסטו מקהיר

שדה התעופה ברבת עמון ממצב עצמו כאלטרנטיבה לשדה התעופה בקהיר. במקביל, ירד מספר הטיסות של Royal Jordanian בקו רבת עמון-קהיר משמונה לשלוש בלבד עקב היעדר ביקוש


00:00 ,13.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

שדה התעופה על שם המלכה עליאא ברבת עמון בירת ממלכת ירדן Queen Alia International Airport (QAIA) ממצב את עצמו כאלטרנטיבה לשדה התעופה של קהיר בעקבות הסטת טיסות רבות של חברות תעופה משדה התעופה של בירת מצרים.

חברת הניהול של שדה התעופה AIG מדווחת על גידול במספר הטיסות אשר הוסטו על ידי חברות תעופה משדה קהיר לשדה רבת עמון. במקביל, ירד מספר הטיסות אותן מקיימת חברת התעופה המלכותית של ירדן בקו רבת עמון- קהיר משמונה טיסות בשבוע לשלוש בלבד עקב היעדר ביקוש.

בתוך כך, מדווחת חברת הניהול של שדה התעופה ברבת עמון כי עבודות פיתוח הנמל והרחבתו נמשכות בקצב משביע רצון ועד כה הושלמה 53% מהבנייה במטרה לפתוח את הטרמינל החדש לתנועת הנוסעים באמצע 2012 עם יכולת קליטה של שבעה מיליון נוסעים בשנה ולאחר שנה, והשלמת כל 14 השערים להגיע ליכולת קליטה מקסימאלית של 12 מיליון נוסעים בשנה.

ההשקעה הכוללת בפיתוח שדה התעופה ברבת עמון נאמדת ב-750 מיליון דולר. נזכיר כי, בשנת 2010 עברו בשדה התעופה של רבת עמון 5.4 מיליון נוסעים.