רוסיה פורשת מהמיזם התעופתי CR929 המשותף עם סין

לפני מספר ימים רוסיה אישרה שהיא יוצאת מהמיזם המשותף של התעשייה האווירית של רוסיה והתעשייה האווירית של סין לבניית מטוס רחב גוף על קיבולת של 250–300 נוסעים


14:29 ,29.08.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

כאשר רוסיה פלשה לאוקראינה לפני 18 חודשים, תעשיית התעופה של רוסיה זוהתה מיד כמטרה לסנקציות מערביות: קשרי הטיסה נותקו, והתמיכה ואספקת החלפים הופסקה. מוסקבה סירבה להחזיר מאות מטוסים מסחריים שהמשכירים המערביים רצו בחזרה.

 

למרות שקשה להשיג מידע מהימן רב על המצב האמיתי של אספקת החלפים ובטיחותם של מטוסים בשירות, הפרטים הידועים כיום מדאיגים ומראים ששמירה על צי מטוסי הנוסעים של רוסיה בבטחה נהיית מאתגרת יותר מיום ליום. ההשלכות המבניות ארוכות הטווח של בידודה של רוסיה מהדהדות גם בתוכניות מטוסים מסחריים הכרוכים בשיתוף פעולה בינלאומי כלשהו. הקורבן האחרון הוא פרויקט CR929 רחב הגוף, עם סין.

 

יורי סליוסאר, מנכ״ל United Aircraft Corp (בקיצור UAC) אישר מוקדם יותר החודש לראשונה ש-UAC כבר לא שותפה במיזם המשותף CR929. למרות שההחלטה התקבלה, ביטול המיזם המשותף ייקח ככל הנראה זמן רב, שכן הוא כרוך בשינוי הסכמים בין ממשלות סין ורוסיה.

 

בייג'ינג לא הגיבה על שינוי התוכניות. ה-CR929 צבר שנים של עיכובים והוא לא צפוי להיכנס לשירות עד הרבה אחרי 2030 עקב משא ומתן ארוך על שיתוף עבודה וקניין רוחני.

 

נזכיר כי CR929 הוא מיזם משותף של התעשייה האווירית של רוסיה והתעשייה האווירית של סין לבניית מטוס רחב גוף על קיבולת של 250–300 נוסעים. המטוס מפותח על ידי תאגיד המטוסים המאוחד הרוסי ו-COMAC הסינית.