רויאל ג'ורדניאן משעה טיסות, מקצצת יעדים ולא קולטת עובדים חדשים

המשבר בחברת התעופה הלאומית של ירדן נובע מאירועי האביב הערבי ומהעלייה במחירי הדלק


00:00 ,08.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המנהלים של חברת התעופה המלכותית של ירדן, רויאל ג'ורדניאן, הודיעה על החלטה חסרת תקדים, להשעות את הטיסות בחמישה קווי תעופה לאירופה ולמפרץ במטרה להקטין עלויות תפעול ולהתמודד עם עליית מחירי הדלק והירידה במספר התיירים לאזור עקב אירועי האביב הערבי.

נשיא החברה חוסיין דבאס הבהיר שההחלטה תקפה לגבי טיסות החברה ליעדים בריסל, מינכן ושדה התעופה של נסיכות אלעין במפרץ, החל מחודש מרץ הקרוב.

בקרוב מתכוונת החברה הירדנית להודיע על הוספת שני יעדים נוספים במפרץ אליהם היא תפסיק את הטיסות. דבאס הוסיף שהחברה תצמצם את מספר הטיסות למספר יעדים, ביניהם רומא, וינה, ציריך, ג'נבה, אמסטרדם, קולומבו וח'רטום.

במקביל, הודיעה החברה על הפסקת גיוס כוח אדם לשנת 2012, תוכנית להתייעלות העובדים וכן פיקוח הדוק על ההוצאות.

ההחלטות הקיצוניות של החברה הירדנית התקבלו, לאחר שבשנת 2011 היא רשמה גידול של 20% בהוצאות התפעול, הנובעות בעיקר מעלייה בהוצאות על דלק, לכדי 293 מיליון דינר (412 מיליון דולר), לעומת 203 מיליון דינר (285.5 מיליון דולר) בשנת 2010.

נשיא החברה הירדנית ייחס את עיקר הפגיעה בפעילות החברה בשנת 2011 להשלכות האביב הערבי, וציין שהחבה נאלצה לבטל במהלך השנה שעברה 1,300 טיסות. למרות זאת, נרשם בשנת 2011 גידול של 6.5% במספר הנוסעים, גידול של 6% בהכנסות וגידול של 3% במספר שעות הטיסה, כשממוצע תפוסת המושבים במטוסיה עמד על 70%. אולם גידול זה לא יכול היה לכסות על ההאמרה בהוצאות על דלק.