קתאי פסיפיק בשותפות אסטרטגית עם SPIC לתמיכה בייצור SAF בסין

חברת התעופה חברה לחברה ממשלתית להשקעות בסין לטובת פיתוח שרשרת האספקה ​​של דלק תעופה בר-קיימא. SPIC תקים ארבעה מפעלי ייצור של SAF בסין. קתאי פסיפיק הציבה לעצמה יעד להשתמש ב-SAF עבור 10% מצריכת הדלק הכוללת שלה עד 2030


12:07 ,03.04.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה קתאי פסיפיק חברה לתאגיד הסיני (SPIC) State Power Investment Corporation כדי להניע את המשך פיתוח שרשרת האספקה ​​של דלק תעופה בר-קיימא SAF בסין. SPIC היא אחת מחברות האנרגיה הסיניות הגדולות שנמצאות בבעלות המדינה והחברה בעלת הקיבולת הגדולה בעולם בהתקנת אנרגיה סולארית.

 

SPIC וקתאי פסיפיק חתמו לאחרונה על מזכר הבנות (MoU) המכסה ארבעה מפעלי ייצור של SAF שיוקמו על ידי SPIC. מזכר ההבנות נחתם במטה חברת קתאי פסיפיק שבהונג קונג, על ידי SPIC International Finance (HK) Co Ltd.

 

מנכ״ל קבוצת קתאי פסיפיק, רונלד לאם: ״אנו נרגשים מאוד לשתף פעולה עם SPIC כדי לתמוך ולהאיץ את הפיתוח של תעשיית SAF בסין. קתאי פסיפיק הציבה לעצמה יעד להשתמש ב-SAF עבור 10% מצריכת הדלק הכוללת שלה עד 2030 - יעד שמהווה רכיב מרכזי לקראת השגת יעד החברה להגיע לאפס פליטות פחמן נטו עד 2050. שיתוף פעולה זה מפגיש את היתרונות המשלימים של החוזקות של SPIC בתחום האנרגיה הנקייה עם המומחיות של קתאי פסיפיק, כמשתמש קצה של SAF. אנו מקווים ששותפות זו תמלא תפקיד חשוב בהפחתת טביעת הרגל הפחמנית של תעשיית התעופה״.

 

״על פי מזכר ההבנות שנחתם, קתאי פסיפיק תביא את ניסיונה הבינלאומי, ותעניק משוב על תהליך הסמכת ה-SAF, שרשרת הערך והידע הכולל בשוק, כדי להקל על SPIC בהקמתם המוצלחת של ארבעה מפעלי SAF בסין.

 

״בנייה וחיזוק שרשרת האספקה ​​של SAF היא מטרה שאפתנית ודורשת עבודה משותפת נרחבת עם בעלי עניין מרובים כדי להשיגה. אנו רוצים להעביר מסר ברור ש-SAF עומד להיות המנוף החשוב ביותר להשגת אפס פליטות פחמן נטו בתעשיית התעופה, ושיהיה עבורו ביקוש ברור ויציב מצד חברות התעופה״.

 

ארבעת מפעלים לייצור SAF צפויים להיות מופעלים בין 2024 ל-2026, ולכל אחד מהם יוכל לייצר 50,000 עד 100,000 טון SAF בשנה. המפעלים ישתמשו במסלול דומה ל - Power-to-Liquids לייצור SAF, תוך המרת חשמל מתחדש לדלקים נוזליים.

 

קתאי פסיפיק מחויבת להיותה חלוצת המהלך בקרב תעשיית התעופה לעבר שימוש משמעותי יותר ב-SAF, במיוחד באסיה. בשנת 2014, הייתה קתאי פסיפיק חברת התעופה הראשונה שהשקיעה ב-Fulcrum BioEnergy, והתחייבה לרכוש ממנה 1.1 מיליון טון של SAF במשך 10 שנים, כמות שמכסה כ-2% מדרישות הדלק השנתיות שלה לפני COVID-19.