קרן ההשקעות פימי תשקיע 40 מיליון דולר במניות אל על

על פי מסמך ההבנות, החברה האם כנפיים אחזקות תוכל למנות דירקטורים בחברה המשותפת כל עוד לא יירד שיעור אחזקותיה מרף מסוים


00:00 ,03.02.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

המניות של חברת התעופה אל על רשמו היום (א') עלייה, לאור ההודעה לבורסה ולרשות לניירות ערך על כך שקרן פימי וכנפיים אחזקות (החברה האם של המוביל האווירי) מנהלות שמא ומתן על כניסת הקרן כבעלת שליטה משותפת באל על.

על פי ההודעה, תזרים קרן פימי 40 מיליון דולר. ההסכם מותנה בהסכם קיבוצי חדש שיסוכם עם נציגות עובדי אל על וכן באישור של כל הגופים הרגולטוריים. על פי מסמך ההבנות, לפימי יש שתי אופציות, בהן תוכל להשקיע 10 מיליון דולר בכל פעם, במועדים מאוחרים יותר.

קרן פימי הינה קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל (הון של 2.1 מיליארד דולר), שמתמחה בהשקעות בשני אופנים: רכישת שליטה בחברות באמצעות השקעה בחברות רלוונטיות; והשקעות פיננסיות. הקרן שותפה מלאה לתהליך השבחה ריאלי של החברות בהן השקיעה. עד כה השקיעה הקרן ב-67 חברות, ביצעה כ-37 מימושים והיקף עיסקאות בלמעלה מ-1.7 מיליארד דולר. תחומי ההשקעה של הקרן כוללים את מרבית ענפי התעשייה, המסחר והשירותים.

לאחרונה, דירגה פרקין, חברה מובילה בעולם בתחום המחקר והמידע על השקעות את פימי כקרן ההשקעות הפרטית הטובה בעולם מתוך 6000 קרנות. הדירוג נעשה לפי התשואות של ארבע קרנות שאותן פימי מנהלת לאורך זמן.

מההודעה של כנפיים לבורסה עולה שהיא הגיעה עם הקרן להבנות בנוגע להשקעה באל על. בשלב הראשון תרכוש פימי, בשני שלבים, סך של 11.41% ממניות כנפיים בעבור סכום של 10 מיליון דולר.

בשלבהשני, לא יאוחר מ-30 באוגוסט 2013, תשקיע פימי 30 מיליון דולר, שיקפיצו את אחזקותיה באל על בעוד 25.5% מהמניות. ההתנייה לביצוע השלב השני הוא חתימה של אל על על הסכם עבודה קיבוצי חדש עם העובדים, לשביעות רצונה של פימי. בנוסף, יש לפימי שתי אופציות, בהן היא יכולה להשקיע 10 מיליון דולר בכל פעם, לרכישת מניות נוספת.

על פי ההסכם, פימי תבצע בדיקת נאותות לאל על ב-45 ימים הקרובים והצדדים ינהלו משא ומתן על נוסח הסכם מחייב. והיה וכנפיים תגיע להסכם מכירה עם פימי, תישמר לחברה הזכות למנות דירקטורים על עוד לא יירד שיעור אחזקותיה מרף מסוים, שייקבע בהסכם בעלי המניות.