קבוצת צ׳אלנג׳ חידשה טיסות המטען מאירופה לווהאן

הקבוצה חנכה קו חדש שיחבר בין העיר וואהן במחוז חוביי להאב המרכזי של הקבוצה בליאז׳, והיתה הראשונה לחדש את טיסות המטען מאירופה לעיר הסינית בה פרץ החלה התפשטות נגיף הקורונה. סמנכ״ל הסחר העולמי של קבוצת צ׳אלנג׳: הקבוצה הפכה לגורם מטענים אוויריים מרכזי באירופה


10:16 ,07.06.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת צ׳אלנג׳, המתמחה במטענים אוויריים ונמצאת בשליטתו של איש העסקים הישראלי עופר גלבוע, היא הראשונה מבין חברות המטענים העולמיות שחזרו לטוס לווהאן השבוע. נזכיר כי מאז החל משבר הקורונה, שפרץ כידוע בווהאן, פסקו מטוסי מטען  להגיע לשדה התעופה של העיר שהיא עיר תעשייתית פעילה ומרכזית. לשלטונות העיר היה חשוב ביותר לחדש את תנועת מטוסי המטען שנעדרו ממנה ארבעה חודשים, דבר שהשפיע מאד על כלכלת מחוז חוביי, בו מצויה העיר. כאמור, הראשונה שנענתה לאתגר היתה קבוצת צ׳אלנג׳ המאגדת בתוכה שתי חברות לתעופת מטענים, וארבעה מטוסי מטען רחבי גוף מדגם בואינג 747-400.

 

מטוס הקבוצה, אשר נחת בוואהן ב-2 ביוני, התקבל בטקס חגיגי שבו השתתפו פרנסי העיר. מקבוצת צ׳אלנג׳ נמסר כי הטיסה המדוברת חנכה קו חדש שיקשר בין ווהאן להאב (Hub) המרכזי של הקבוצה המצוי בליאז׳, בלגיה. הקו החדש יפעל בתדירות של פעמיים בשבוע תוך שאיפה כי עד סוף 2020 הפעילות תעלה לשלוש טיסות בשבוע. 

 

מקבוצת צ׳אלנג׳ נמסר כי הטיסה הראשונה הביאה ציוד כבד מארה״ב וכן תרופות חלקים הנדרשים לתעשיית הרכב הסינית שמקורם באירופה. בדרך חזרה היה המטוס עמוס בעיקר במסיכות הגנה רפואיות ומוצרים אחרים הקשורים לטיפול במגיפת הקורונה באירופה.

 

ג׳ורג׳ ביוור, סמנכ״ל הסחר העולמי של קבוצת צ׳אלנג׳, מסר: ״הקבוצה הפכה לגורם מטענים אוויריים מרכזי באירופה והיא מקשרת לקוחות באירופה, ארה״ב, סין וישראל״.

 

קבוצת Challenge פעילה בזירה הבינלאומית ומונה מספר חברות הנמצאות בשליטה משותפת, וביניהן חברת המטענים הישראלית ק.א.ל, מסוף המטענים הבלגי LACHS, חברת התעופה הבלגית ACE Belgium Freighters ו-Challenge Air-Cargo המשמשת כזרוע המסחרית של הקבוצה עם משרדי מכירות ברחבי אירופה, שנועדו להגביר ולחזק את הנוכחות הקבוצה בזירה הבינלאומית. הקבוצה כולה מרוכזת סביב HUB תפעולי אחד המצוי בליאז׳, בלגיה.