קאטאר איירליינס רוצה להיות בחמישייה הראשונה בהובלת מטען

החברה, שרשמה אשתקד עלייה של 20% בהובלת מטען אווירי, תחנוך באפריל Hub בשדה התעופה הבינלאומי האמאד וקולטת מטוסים חדשים


00:00 ,18.03.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

בכוונת חברת התעופה קאטאר איירווייז להפוך לחברת הובלת המטען האווירי השנייה הגדולה בעולם. על פי תוכנית חומש שבנתה, החברה מכוונת להיכנס לחמש חברות המטען האווירי הגדולות בעולם.

כרגע מדורגות בראש רשימת מובילות המטען הגדולות בעולם של העיתון "Air Cargo World" החברות קוריאן איירליינס, אמירייטס, קתאי פאסיפיק, יונייטד איירליינס וצ'יינה איירליינס.

קאטאר איירליינס מקווה שפתיחת ה-Hub שלה בחודש אפריל בשדה התעופה Hamad International Airport, שנבנה בעלות של מיליארד דולר, יאיץ משמעותית את פעילות המטען.

בשנת 2012 רשמה החברה עלייה של 20% בהובלת המטען האווירי בהשוואה ל-2011. לדברי העיתון "The Nartional" היוצא לאור בדובאי, עד סוף השנה אמורה החברה לקבל לידיה שלושה מטוסי מטען חדשים מדגם A330, שמסוגלים להוביל 70 טון יותר והם בעלי טווח טיסה ארוך יותר מה-A330 הקיימים. המטוסים החדשים יגבירו את יכולת הובלת המטען של החברה ב-35%.

אולם החברה צפויה לתחרות לא קלה מצד שכנותיה. Emirates SkyCargo צפויה לקבל גם היא שלושה מטוסי מטען חדשים מסוג בואינג 777F, בעלי סך קיבולת של 103 טון מטען. וגם אתיחאד איירוויז הגדילה בינואר השנה את יכולת הובלת המטען שלה ב-27% על ידי הוספת מטוסי מטען מסוג בואינג B777F ושני איירבוס A330-200F.