פשרה בביהמ"ש: אל על תפוצה ב-4.75 מיליון שקלים

בעקבות הביקורת של רשות ני"ע בנוגע לתנאי כהונה והעסקה של נושאי משרה בחברת התעופה, הושגה פשרה לפיה, החברה תפוצה ואילו חיים רומנו, מנכ"ל אל על לשעבר, יחזיר מיליון שקלים ממענק הפרישה


00:00 ,11.04.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אל על הודיעה אתמול לבורסה כי, הוגשה בקשה להסדר פשרה לבית המשפט לפיה החברה תפוצה בסכום כולל של 4.75 מיליון שקלים. זאת בעקבות דו"ח הביקורת של רשות ניירות הערך שפורסם בחודש שעבר, בנוגע לתנאי כהונה והעסקה של נושאי משרה בחברה, ובכללם המנכ"ל היוצא של החברה. על פי ההסדר המוצע, סכום זה יהווה פיצוי מלא, סופי ומוחלט בכל הנוגע לתביעה הנגזרת.

עוד נמסר בהודעה של אל על כי, במסגרת הבקשה להסדר הפשרה, לנתבעים בתביעה הנגזרת יצורפו רומנו ודירקטורים נוספים של החברה, בעבר ובהווה. עילות התביעה יתוקנו כך שיכללו גם עניינים נוספים בקשר להליכי אישור תנאי כהונתו והעסקתו של המנכ"ל היוצא והדיווח בגינם, ובכלל זה גם אלה שצוינו בדוח הביקורת של רשות ניירות ערך מיום ה-10 למרץ 2011.

מהדיווח עולה כי, רומנו יחזיר מיליון שקלים ממענק הפרישה שקיבל לחברה. בנוסף, חתמה החברה על כתב ויתור למנכ"ל היוצא לפיו, בהשבת סכום הכסף, לא תהיינה לאל על טענות נגדו בכל דבר ועניין הקשור לתנאי העסקתו בחברה.

נזכיר כי, בעקבות הדו"ח החליטו ועדת הביקורת והדירקטוריון של אל על כי על רומנו להחזיר ארבעה מיליון שקלים ממענק הפרישה ששולם לו. כמו כן, חברת הביטוח, עמה התקשרה החברה בפוליסה לביטוח נושאי משרה, הוחלט שתשלם לחברה 750 אלף דולר "על חשבון הפיצוי הנדרש מהדירקטורים ונושאי המשרה או מי מהם, לצורך הפחתה או סילוק של התביעה הנגזרת" לשון ההודעה.

עוד נציין כי, איזי (ישראל) בורוביץ, שכיהן כיו"ר הדירקטוריון כאשר אושר המענק לרומנו, הגיש את התפטרותו מדירקטוריון החברה. כמו כן, החברה קיבלה מהרשות הודעה על כוונה להטיל עליה קנס כספי בגובה 1.5 מיליון שקלים והודיעה לרשות כי היא מסכימה לתשלום כאמור.