עסקת ענק לאל על בהטסת ציוד רפואי מסין לאיטליה

אל על תפעיל רכבת אווירית של 155 טיסות מטען להטסת ציוד רפואי חיוני מיעדים בסין למילאנו באיטליה ומשם יהנו היבואנים הישראלים לטיסות מטען מיעדים מרכזיים באירופה בחזרה לת״א. העסקה נחתמה עם ענקית הלוגיסטיקה Kuehne Nagel בתיווכו של יוסי כהן מנכ״ל הנציגות בישראל


13:17 ,21.04.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חטיבת המטענים של אל על ממשיכה לפעול במלוא המרץ. דירקטוריון אל על אישר הלילה עסקת ענק להטסת ציוד רפואי מסין למילאנו שבאיטליה, באמצעות 155 טיסות של מטוסי נוסעים מסוג 777 שהוסבו למטוסי מטען.

 

עסקת הרכש נחתמה למעשה בין ספק ציוד רפואי בסין לבין הרשויות באיטליה כשבתווך חיפשה ענקית הלוגיסטיקה Kuehne Nagel באיטליה פתרון לוגיסטי מהיר ויעיל שייאפשר לשנע את הסחורה ולצייד את בתי החולים באיטליה בציוד רפואי חיוני למאבק בקורונה.

 

ככל הידוע, חברת אל על זכתה בעסקה לאחר מו״מ קצר ואפקטיבי שניהל יוסי כהן מנכ״ל חברת הלוגיסטיקה אמקס KN נציגת Kuehne Nagel בישראל, כשמעברו השני עמד רונן שפירא ראש חטיבת המטענים באל על ועל פי שני הצדדים, המו״מ התנהל בצורה מהירה ומקצועית.

 

המשמעות המרכזית והעיקרית של העסקה הזו עבור המשק הישראלי היא שזה יעניק דחיפה מאד רצינית של טיסות מטען מאירופה לישראל בימים ובשבועות הקרובים

רונן שפירא ראש חטיבת המטענים באל על

 

בשיחה הבוקר עם יוסי כהן מנכ״ל אמקס KN, הוא הביע סיפוק רב נוכח העובדה שחברת התעופה הישראלית היא זו שהשכילה לתת את הפתרון ושיבח את רונן שפירא על התנהלותו המקצועית, המהירה והנחושה שתרמה רבות להשלמת העסקה. כהן אף ציין שהוא מקווה שהעסקה תסייע לחברת אל על לצלוח את המשבר ושהמשק הישראלי יחזור בהקדם לפעילות רחבה.

 

״אני שמח על כך שהצלחנו לייצר שיתוף פעולה פורה בין ענקית הלוגיסטיקה הגלובלית וחברת התעופה הלאומית של ישראל אל על. אני בטוח שלשיתוף הפעולה בינינו לבין אל על תהיה השפעה מכריעה על היכולת של העסקים במשק הישראלי לחזור לפעילות רגילה ולתעשיות כחול לבן לחזור ולהצליח״, אמר כהן, מייסד KUEHNE+NAGEL ישראל.

 

במסגרת העסקה תטיס אל על ציוד הומניטרי מסין למילאנו כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה עבור השוק האיטלקי. לטובת כך, אל על תפעיל 10-14 טיסות בשבוע וסך כולל של 155 טיסות מטען, באמצעות 4 מטוסי 777 - מטוסי נוסעים שהוצאו מהם מושבי הנוסעים ובכך הוסבו למעשה למטוסי מטען. נדגיש שכל מטוס בתצורה זו מציע כיום נפח של 200 מ״ק ועד 50 טון מטען - כמחצית מהקיבולת של מטוס מטען ייעודי.

 

אני שמח על כך שהצלחנו לייצר שיתוף פעולה פורה בין ענקית הלוגיסטיקה הגלובלית וחברת התעופה הלאומית של ישראל אל על

יוסי כהן, מייסד KUEHNE+NAGEL ישראל

 

כאמור, בשלב הראשון הטיסות ייצאו מתל אביב לסין, שם יועמס ציוד רפואי ומשם תמשיך כל טיסה למילאנו באיטליה. בשלב השני תפעל אל על להשגת זכויות ישירות לטיסה בין סין ואיטליה ובכך תיחסך הטיסה מתל אביב שיוצאת ריקה מישראל בשל איסור הכנסת סחורה לסין. ״אנו נעזרים בשגרירים ובמשרד החוץ על מנת להביא לפתרונות מאד מהירים בנושא״, ציין מנהל חטיבת המטענים באל על.

 

״המשמעות המרכזית והעיקרית של העסקה הזו עבור המשק הישראלי היא שזה יעניק דחיפה מאד רצינית של טיסות מטען מאירופה לישראל בימים ובשבועות הקרובים״, אמר שפירא. לדבריו, עם פריקת המטען הרפואי הסיני במילאנו ובדרכם חזרה ארצה, ימשיכו 4 מטוסי ה- 777 לאסוף מטעני יבוא מערים מרכזיות באירופה בייבוא לתל אביב. שפירא מאמין שזה ייתן מענה מצויין ליבואנים בימים אלה, המשוועים לטיסות מטען מאירופה לישראל ולהערכתו יהיו 3-4 טיסות מטען מלונדון, 3-4 טיסות מפאריז וטיסות נוספות מפרנקפורט, אמסטרדם וייתכנו ייעדים נוספים. 

 

ככל הידוע, חברות תעופה זרות רבות אחרות הביעו עניין רב וקיוו לזכות בעסקה והעובדה שחברת אל על היא זו שנבחרה על ידי ענקית הלוגיסטיקה Keuhne Nagel מהווה, על פי רונן שפירא, הישג משמעותי לחברה. ״הסגירה של העסקה נעשתה בזמן שיא של יום-יומיים. הסרנו חסמים של ביורוקרטיה והצלחנו לתפור חליפה המותאמת היטב ללקוח״

 

שפירא הוסיף: ״אנו עולים כל הזמן לגבהים חדשים וזה כיף גדול. הזמינות של אל על לטיפול במשבר באמצעות הטסת ציוד רפואי חיוני לבתי החולים, בשילוב עם החזרת מטיילים הביתה לאורך משבר הקורונה הוא המסר לחברה הישראלית לפיה אל על היא ערוץ חמצן למדינה בכל עת וזו סוג של שליחות עבור החברה״.