רשות התעופה האזרחית בבריטניה (CAA) השיקה תוכנית אכיפה נגד חברת התעופה Ryanair.
השקת התוכנית לאחר בדיקה שערכו רגולטורים, ממנה עולה שחברת התעופה לא משתפת פעולה בצורה מלאה עם חוקי צרכנות של נציבות האיחוד האירופאי בנוגע לתמיכה בנוסעים.
עתה, לאור דרישת הרשות בבריטניה, מחויבת Ryanair לבצע שינויים במדיניות, או שהיא תעמוד מול צעדי אכיפה נוספים, עד כדי הופעה בבית משפט במידת הצורך.
רשות התעופה האזרחית בבריטניה ביצעה מעקב בן שישה חודשים אחרי 15 חברות תעופה הגדולות הפועלות במדינה בנוגע לאכיפת צעדים נגד נוסעים המפירים את הסדר במהלך טיסות. מטרת המעקב היתה להבטיח את שיתוף הפעולה של החברות עם נהלים של האיחוד בנוגע לבטיחות הנוסעים וזכויותיהם.
מהדוח עולה כי Ryanair טיפלה בצורה שאינה לפי הנהלים בנוסעים מפריעים, דחתה תלונות של נוסעים וטענה כי דחיות בטיסות נוצרו בגלל בעיות טכנולוגיות שגרתיות.