עד להודעה חדשה: בואינג מעכבת מסירת מטוסי 737 מקס

חברות תעופה אשר נאלצות לקרקע את צי המטוסים שלהן יכולות לבקש פיצוי מחברת בואינג בשל ההפסדים שנגרמים לה בשל כך. למטוס הפופולרי צבר הזמנות של למעלה מ-4,500 מטוסים


13:50 ,17.03.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת בואינג הודיעה ביום שישי האחרון כי תעכב מסירת מטוסים חדשים מדגם 737 מקס. מדובר בסוג המטוסים שהיו מעורבים בתאונות האוויריות באתיופיה ואינדונזיה לאחרונה. נציין כי מדובר במטוס הנמכר ביותר של בואינג וכי לחברה צבר הזמנות של למעלה מ-4,500 מטוסים מסוג זה שטרם סופקו לחברות המזמינות.

 

לדברי מומחה בתחום התעופה, להחלטה זו עשויות להיות השלכות כבדות על שרשרת האספקה של חברות רבות, אך ההשלכות העיקריות הן על חברת בואינג.

 

נציין כי על פי חוזים שנחתמים עם בואינג, חברות תעופה אשר נאלצות לקרקע את צי המטוסים שלהן יכולות לבקש פיצוי מחברת בואינג בשל ההפסדים שנגרמים לה בשל כך. מדובר בעלויות שיכולות להגיע לסכומים של מיליארדי דולרים בתשלומים לחברות התעופה.

 

בנוסף, על פי אותו מומחה, חברת בואינג, אשר מייצרת מטוסים בקצב של 2-3 מטוסים ליום עלולה למצוא את עצמה עם בעיית אחסון. היכן תאחסן את כל המטוסים שיוצאים מפס הייצור שלה? בימים רגילים המטוסים ממריאים ומצטרפים לצי המטוסים של החברה שרכשה אותם, אולם כעת, בשל העיכובים במסירת המטוסים על החברה למצוא למטוסים מקום אחסנה הולם בו לא ייגרם להם נזק, וגם כאן מדובר בעלות נוספת עבור החברה.

 

חברת בואינג לא ציינה אם נעשה שינוי כלשהו בפעילות פס הייצור של החברה.