נחתם הסכם "שמים פתוחים" בין ישראל לקולומביה

ישראל וקולומביה חתמו על הסכם תעופה המאפשר לראשונה להפעיל טיסות נוסעים ומטענים סדירות בין שתי המדינות, חתימת הסכמי "קוד שייר" בין חברות תעופה והורדת והעלאת נוסעים ומטענים בתחנות ביניים


00:00 ,11.04.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראל וקולומביה חתמו על הסכם תעופה חדש המאפשר לראשונה לחברות התעופה של ישראל וקולומביה להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

ממשרד התחבורה נמסר כי, על פי ההסכם שנחתם בין ישראל לקולומביה יוכל כל צד להפעיל טיסות ישירות בין שתי המדינות לכל היעדים, ללא הגבלה של מספר המובילים, תדירויות וסוגי המטוסים.

עוד נמסר כי, הסכם התעופה החדש כולל הפעלת טיסות נוסעים ומטענים ומאפשר בנוסף להוריד או להעלות נוסעים ומטענים בתחנות ביניים ("חופש חמישי") שבין המדינות. כמו כן, מאפשר ההסכם לחברות התעופה של ישראל וקולומביה לחתום על הסכמי "קוד שייר" (תפעול משותף) כולל הסכמי "קוד שייר" עם מובילים ממדינה שלישית.

ההסכם נחתם בבוגוטה שבקולומביה בין ראש אגף יחסים בינלאומיים ברשות התעופה האזרחית של ישראל, אבי בן חור, ומנהל רשות התעופה האזרחית של קולומביה, סנטיאגו קסטרו.

השר כץ ציין כי, לאחרונה חלה עלייה בתנועת התיירות בין ישראל לקולומביה. לדבריו, ישראל היא בין המדינות הבודדות בעולם שלא דורשות ויזות (אשרת כניסה) מהקולומביאנים- דבר שסייע להגביר את תנועת התיירים בין שתי המדינות.