מש׳ התחבורה: אל על קיבלה היתר להפעלת מטוסי מטען לתקופה קצובה

במשרד התחבורה מציינים כי אל על קיבלה התראות חוזרות ונשנות ממנהל רת״א בנוגע לכך שאינה עומדת בדרישות התקנות לעניין אופן החזקת המטוסים. מנהל רת״א יקבל החלטה בנושא בקרוב


10:52 ,13.09.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה הגיב לפניית מערכת PORT2PORT בנוגע לאפשרות כי רת״א (רשות התעופה האזרחית) תשלול את רישיון מפעיל המטענים של אל על עקב אי עמידתה בתנאי הרישיון – הפעלת שני מטוסי מטען לפחות (ר׳ לינק לידיעה בנושא).

 

ממשרד התחבורה נמסר כי ״בהתאם לחוק שירותי התעופה, סמכות מתן ושינוי היתרי ההפעלה של חברות התעופה נתונה בידי מנהל רשות התעופה האזרחית. בתחילת שנת 2022 קיבלה אל-על היתר להפעלת מטוסי מטען לתקופה קצובה. במהלך תקופה זו, קיבלה חברת אל על התראות חוזרות ונשנות ממנהל רשות התעופה האזרחית, בנוגע לכך שאינה עומדת בדרישות התקנות לעניין אופן החזקת המטוסים. על אף הצהרותיה של החברה כי תפעל להסדרת האחזקה באופן שעומד בדרישות התקנות, הדבר לא התקיים עד למועד זה. ככל ואכן ישונה היתר ההפעלה, והחברה תשלים במועד מאוחר יותר את היבטי האחזקה כך שתעמוד, היא תוכל לפנות בכל עת לקבלת היתר חדש.

 

״אשר על כן, לקראת תום התקופה הקצובה של היתר ההפעלה שניתן לחברה, דנה וועדה מקצועית, שהוקמה מכוח החוק, ובה חברים נציגי משרד ראש הממשלה, אגף התקציבים באוצר, משרד התחבורה ומשרד התיירות, בעניינו של היתר ההפעלה של החברה. בהתאם לחוות דעתה המקצועית של הוועדה, ולאחר התייעצות עם שר התיירות, יקבל מנהל רשות התעופה האזרחית את החלטתו לעניין היתר ההפעלה״.

 

עוד נמסר ממשרד התחבורה, בנוגע לסיום כהונתו הקרבה של מנהל רת״א, מר יואל פלשדו המכהן כמנהל רת״א מנובמבר 2014, כי ״מנהל רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה צפוי לסיים את תפקידו בקרוב. בהתאם, ועדת איתור הוקמה על ידי נציבות שירות המדינה, באישור ועדת החריגים של נציבות שירות המדינה, והליך העבודה לאיתור המועמד המתאים ביותר לתפקיד בעיצומו״.

 

נזכיר כי רונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים של אל על, ציין בכנס לקוחות שאל על ערכה לפני כשבוע כי אל על פנתה לרת״א בבקשה לעכב את ההחלטה לשלול את רישיון המפעיל למטען, והיא מקווה כי רת״א תמתין חודשיים-שלושה עד שאל על תרכוש מטוס בואינג 737.

 

שפירא הזכיר בפני הנוכחים כי רכישת מטוס מטען והפעלתו הינו הליך מורכב, בשוק בו קיים כיום ביקוש גדול למטוסי מטענים, וכי קבלת ארכה להמשך הפעילות לא יפגע באף גורם, כדבריו. קבלת ארכה להמשך פעילות המטענים, ציין שפירא בפני הלקוחות, תאפשר לחברה לתת מענה ליבוא והיצוא האווירי של מדינת ישראל ואף יאפשר לה לקבל את החוסן הכלכלי לו היא דרושה בימים אלה של יציאה ממשבר ארוך.