כשל מבני חמור בכן הנסע של המטוס הוא שגרם לנחיתת החירום של מטוס הבואינג 777 של אל על בתחילת השבוע בנתב"ג. כך עולה מבדיקה ראשונית של חוקר תאונות אוויריות הראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחק רז (רזצ'יק). מהבדיקה הראשונית עולה כי, מדובר בכשל מבני חמור המהווה, ככל הנראה, מקרה ראשון בעולם של כשל בדגם זה של המטוסים.
נכיר כי, ביום ראשון אחר חצות המריא מטוס אל על מנתב"ג בדרכו לניו יורק אולם לאחר המראתו, בעת קיפול גלגלי המטוס, התברר כי הכן השמאלי אינו ננעל במקומו. מאחר שהתקלה הטכנית לא נפתרה, הוחלט על החזרת המטוס לנחיתה בנתב"ג. בעת שהמטוס חג באוויר הוזנק לעברו מטוס קרב של חיל האוויר. הטייס דווח על מצב כני הנסע של הבואינג והצוות הצליח להנחית את המטוס בשלום.
ממשרד התחבורה נמסר כי, שני חוקרי תאונות אוויריות של חברת בואינג הגיעו אתמול בלילה לישראל מסיאטל שבארה"ב והצטרפו לצוות החקירה שבראשות חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה. מהנדסים של מכון הבדק בסינגפור שבו בוצע השיפוץ של כן הנסע צפויים להגיע לישראל בימים הקרובים כדי לסייע בחקירת האירוע. רשויות חקירות תאונות אוויריות של ארה"ב ( NTSB) ושל סינגפור AAIB)) מעורבות ומעודכנות באופן שוטף בפרטי החקירה.
עוד נמסר כי, החלו חוקרי התאונות של משרד התחבורה וצוותי תחזוקה אל על, בהסרתו של כן הנסע שכשל מגוף המטוס לצורך בדיקתו והחלפתו בכן-נסע משופץ שיגיע במהלך הלילה לישראל. בשלב זה של החקירה מוקדם לקבוע מהו תהליך הכשל של כן-הנסע, כל שכן את הגורמים לכך. החקירה תכלול בדיקות ראיה ובהתאם לתוצאות, תבוצענה בדיקות מטלורגיות (בדיקות מתכת) ואחרות מקיפות, במעבדות המתקדמות ביותר בארץ. אם יהיה צורך תבוצענה גם בדיקות בחו"ל.
רק לאחר שיימצא מנגנון הכשל והגורמים לכך, ניתן יהיה לגבש, יחד עם חברת בואינג והרשויות האחרות, הנחיות טכניות מיוחדות למפעילים ולגורמים הרלוונטים בעולם.