משרד התחבורה האמריקאי אישר את המיזם המשותף של דלתא ווירג'ין אטלנטיק

שתי החברות יפעילו, החל ממרץ 2014, 32 טיסות יומיות בין צפון אמריקה לבריטניה, כאשר בשעות השיא של הערב תמריא טיסה פעם בחצי שעה בין JFK להית'רו


00:00 ,29.09.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות התעופה דלתא איירליינס ו-וירג'ין אטלנטיק איירווייס בירכו על החלטת משרד התחבורה האמריקאי לאשר את המיזם המשותף שלהן על ידי הענקת חסינות מפני טענת מונופול על נתיבים בין צפון אמריקה לבריטניה.

לדברי החברות, קביעת משרד התחבורה האמריקאי הינה אישור ליתרונות הצרכניים של השותפות והיא תאפשר לחברות התעופה להעמיק את שיתוף הפעולה ביניהן, להרחיב את אפשרויות הטיסה לנוסעים משני עברי האוקיינוס האטלנטי, ובעיקר לשפר את אפשרויות הטיסה ללקוחות עסקיים בקו ניו יורק-לונדון.

נשיא דלתא איירליינס אד בסטיאן: "אנו שמחים שמשרד התחבורה הכיר בכך ששותפות חסינה בפני טענה למונופול מציעה יתרונות משמעותיים ללקוחות. החופש לשיתוף פעולה מלא עם וירג'ין אטלנטיק יפתח עידן חדש של תחרות הנדרשת בקו ניו יורק-לונדון. יש לנו רקורד מוכח בהצלחת מיזמים משותפים ואנו מצפים בכיליון עיניים להדק את קשרינו עם וירג'ין אטלנטיק".

בבקשה שהגישו למשרד התחבורה האמריקאי, ציינו דלתא ווירג'ין אטלנטיק כי קרוב ל-60% מחלונות הזמן להפעלת טיסות (slots) בשדה התעופה הית’רו בלונדון נמצאים בשליטת בריטיש איירווייס ושותפיה. כתוצאה מכך, חברות תעופה אלו שולטות בטיסות בין ארה"ב לבריטניה, ובכלל זה בשוק הטיסות בקו ניו יורק-לונדון, השוק העסקי החשוב בעולם.

הודות לצירוף חלונות הזמן של וירג'ין אטלנטיק בהית’רו וחוזקו של המותג הבריטי עם חברת התעופה האמריקאית הבולטת דלתא, המיזם המשותף יציע תחרות משמעותית בשוק, שממנה ייהנו לקוחות משני עברי האוקיינוס.

מנכ"ל וירג'ין קרייג קריגר: "יום זה טומן בחובו הזדמנות עצומה לנוסעי וירג'ין אטלנטיק ולעסקיה. השותפות שלנו עם דלתא משמעה כי נוכל להציע לוח טיסות נוח ומתואם ורשת קווים רחבה הרבה יותר, ולהעניק את אפשרויות הטיסה וחוויית הטיסה הטובות ביותר לטסים בטיסות טרנס-אטלנטיות. וירג'ין אטלנטיק מציעה זה קרוב ל-30 שנה חוויה ושירות עטורי פרסים לנוסעים הטסים בטיסות טרנס-אטלנטיות, וכיום אישור ה- ATI פירושו הוא שנוכל לצבור תנופה ולשפר עוד יותר את השירות לצרכן בהית’רו".

במסגרת השותפות, המציבה את הלקוח בראש סדר העדיפויות, חשפו חברות התעופה לוח טיסות חדש לשוק התחרותי בקו ניו יורק-לונדון, המיועד בעיקר לנוסעים עסקיים, המציע תשע טיסות יומיות ישירות. החל מ-30 במרץ 2014, דלתא ווירג'ין אטלנטיק יפעילו לוח טיסות מתואם בין ניו-יורק JFK ללונדון הית’רו, שיכלול שבע טיסות יומיות ישירות בשעות נוחות. לוח הטיסות החדש יכלול טיסות יוצאות מדי 30 דקות בשעות השיא של הערב המוקדמות, ולאחר מכן מדי שעה עד 22:30 מניו-יורק ללונדון, ושבע טיסות יומיות המפוזרות לאורך היום מלונדון לניו יורק, כולל שתי טיסות היוצאות בשעות אחר הצהריים המאוחרות ובשעות הערב המוקדמות. את טיסות אלו ישלימו שתי טיסות יומיות ישירות בין שדה התעופה ניוארק להית’רו.

שתי חברות התעופה יעבדו יחד כדי לתאם הזדמנויות במועדי טיסות ובקווים נוספים.

יחדיו, יפעילו שתי חברות התעופה 32 טיסות יומיות ישירות בשעות השיא בין צפון אמריקה ובריטניה, כאשר מתוכן 24 טיסות יפעלו בין לונדון הית’רו ליעדים פופולריים בארצות הברית כגון לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, אטלנטה ו-וושינגטון.