משרד האוצר וחברת אל על סיכמו על מתווה סיוע

המתווה יכלול הזרמה של 50-100 מיליוני דולרים בתקופה הקרובה שיגיעו מצד בעלי השליטה בחברה והמדינה, והוא יאפשר לחברה לצלוח את המשבר לחודשים הקרובים. המדינה מקיימת מגעים גם עם שאר חברות התעופה הישראליות על מתווה דומה


11:10 ,02.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר משא ומתן אינטנסיבי שהתקיים בשבועות האחרונים בין הנהלת אל-על והצוות המקצועי במשרדי האוצר והתחבורה, הגיעו הצדדים להבנות עקרוניות על מתווה סיוע נוסף על רקע המשבר שנגרם בעקבות התפרצות וריאנט האומיקרון. המתווה יכלול הזרמה של 50-100 מיליוני דולרים בתקופה הקרובה שיגיעו מצד בעלי השליטה בחברה והמדינה, והוא יאפשר לחברה לצלוח את המשבר לחודשים הקרובים.

 

במקביל מקיימת המדינה מגעים גם עם שאר חברות התעופה הישראליות, להן יוצע מתווה באותם העקרונות על בסיס קריטריונים שוויוניים.

 

שר האוצר, אביגדור ליברמן: ״הבטחנו שלא נשאיר את התעופה הישראלית מאחור - וקיימנו. המתווה החדש יאפשר לחברות לצלוח את המשבר תוך שמירה על העיקרון שסיוע המדינה יועמד במקביל להזרמת הון חיצוני לתוך החברה שיחזק את מבנה ההון שלהן. אני מודה לשרת התחבורה, מרב מיכאלי על שיתוף פעולה מלא בקידום מתווה הסיוע ועל תמיכה לאורך כל הדרך. לסיום אדגיש שהסיוע הטוב ביותר שהמדינה יכולה להעניק לחברות התעופה הוא לאפשר להן לטוס עם מינימום מגבלות ואני מקווה כי בחודש הקרוב נפתח את השמיים לנכנסים וליוצאים״.

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי על ההגעה להסכם עם חברת אל על: ״מרגע כניסתי למשרד, דרשתי ממשרד האוצר להגיע להסכם עם חברות התעופה הישראליות שישמור על אלפי העובדות והעובדים שלהן נוכח ההגבלות שמטילה הממשלה.

בשבועיים האחרונים, כמחאה על אזלת היד בטיפול בחברות, הצבעתי נגד הגבלות הקורונה הנוספות תוך דרישה ברורה לייצר מתווה טוב, מיידי ומספק שישמור על התעופה הישראלית בחיים. במאמץ משותף עם משרד רה״מ הצלחנו לייצר מתווה מוסכם עם אל על.

 

גם עם ארקיע הגענו להבנות ואני שמחה שמשרד האוצר הבין שלצד כל מגבלה עלינו כממשלה לוודא מתן סיוע מתאים שלא יאפשר את הפגיעה במשק בעקבות ההגבלות. עכשיו המשימה שלנו היא לוודא שגם העובדות והעובדים של ישראייר מקבלים את המתווה המתאים והראוי״.