מצרים: שיבושים בשדה התעופה של קהיר

העוצר שהוטל על הבירה יצר עיכובים וביטולים בטיסות, בזמן שאזרחים רבים מבקשים להימלט מהמדינה. Kuwait Airways תטיס את אזרחיה לנסיכות חינם


00:00 ,30.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

שיבושים נרשמו בשדה התעופה של קהיר בירת מצרים עקב העוצר המוטל על קהיר רבתי משעות אחר הצהרים ועד שעות הבוקר ביומיים האחרונים. חברת התעופה הלאומית של מצרים Egypt Air הודיעה כי לא תקיים טיסות בשעות העוצר בקהיר ובמקביל, שוררת אי ודאות לגבי טיסות הפנים במדינה.

על פי הדיווחים מקהיר, אלפי נוסעים הגיעו לשלושת הטרמינלים הראשיים בשדה התעופה של בירת מצרים, חלקם מבלי לבצע הזמנות, על מנת לצאת מן המדינה על רקע המתיחות במצב הפנימי עקב ההפגנות האלימות הנמשכות במוקדים שונים במצרים. חברות תעופה ערביות, ביניהן: המלכותית של ירדן, וחברות התעופה של לבנון, כווית, ערב הסעודית, בחריין ואיחוד הנסיכויות הערביות הודיעו על ביצוע הטיסות מקהיר ואליה במועדן ואף הודיעו על הצבת מטוסים גדולים יותר על מנת לקלוט מספרים גדולים יותר של נוסעים המתפנים מקהיר.

חברת התעופה הירדנית מקיימת לקהיר ארבע טיסות ביום, וכן ארבע טיסות בשבוע לאלכסנדריה וטיסה שבועית אחת לעיר שרם אלשיח' בסיני. הגדילה לעשות חברת התעופה של כוויתKuwait Airways , אשר הודיעה כי תטיס את אזרחי הנסיכות חינם מקהיר חזרה לארץ מוצאם.

בתוך כך, הודיעו מספר חברות תעופה בינלאומיות דוגמת Delta Air Lines האמריקאית על השעיית הטיסות קהיר למספר ימים עד להתבהרות המצב ואילו חברות תעופה באירופה נאלצו לשנות את מועדי ההמראות והנחיתות אל שדה התעופה של קהיר וממנו ולהתאימן לשעות העוצר. כך נתקעו מאות נוסעים של חברת התעופה British Airways, המבצעת טיסה יומית לקהיר, בשדה התעופה ללא יכולת להמריא.

דובר בשם חברת התעופה הגרמנית Lufthansa מסר כי, טיסות החברה אתמול מקהיר לפרנקפורט ומינכן יצאו באיחור ואף חברת התעופה הצרפתית Air France הודיעה על שינוי מועדי הטיסות מקהיר ואליה.