מסתמן: אל על תקבל ערבות מדינה להלוואה בסך 400 מיליון דולר

זאת בכפוף לעמידת החברה בתנאים מחמירים בהם הגדלת היקף ההתייעלות של החברה, הסכמת ועד העובדים, והזרמה של 100 מיליון שקל מצד הבעלים - משפחת בורוביץ׳. אל על: טרם קיבלנו מסמך רשמי ממשרד האוצר


11:59 ,11.05.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

שר האוצר משה כחלון ובכירי משרדו אישרו אמש ערבות מדינה להלוואה בסך 400 מיליון דולר לחברת התעופה אל על - אך זאת בכפוף לעמידת החברה בתנאים מחמירים. בין היתר, כוללים אלה את הגדלת היקף ההתייעלות של החברה, הסכמת ועד העובדים, והזרמה של 100 מיליון שקל מצד הבעלים - משפחת בורוביץ׳. בהתאם לכך, המדינה הסכימה להעלות את שיעור הערבות לחברה מ-75% ל-80%.

 

באוצר דורשים מאל על, בין היתר, לנהל מו״מ על דחיית חובות עם מי שמחכירים לה מטוסים ועם הבנקים אשר מעמידים לה הלוואות. ״נדרשת פריסה מחודשת של החובות ומתן הנחות על חובות בגובה של 150 מיליון דולר שאמורים להיפרע בשנה הקרובה״. 

 

מחברת אל על נמסר כי היום כי ״בהתייחס לפרסומים בתקשורת, בדבר ניהול מו״מ עם מלווים ועם המדינה לקבלת הלוואה שתובטח בחלקה בערבות המדינה מעדכנת החברה כי אתמול בשעות הערב נמסר לה באופן לא רשמי על מתווה חדש של משרד האוצר להעמיד את הערבות האמורה בתלות בהתקיימות תנאים מסוימים. החברה טרם קיבלה מסמך רשמי ממשרד האוצר על פרטי המתווה ופרטי התנאים הנדרשים על ידי משרד האוצר כאמור. החברה תלמד את פרטי המסמך ככל שיתקבל ותדווח על פרטיו כנדרש״.