מנכ״לית אל על באירוע חטיבת מטענים: תקופת הקורונה לימדה אותנו כמה המטען חשוב לחברה

מנכ״לית אל על הנכנסת, דינה בן טל גננסיה, אמרה באירוע של חטיבת המטען: ״ברמה האסטרטגית צריך להסתכל 5 ועשר שנים קדימה על תחום המטען ולחשוב קצת אחרת״. רונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים: אל על צריכה להיות חברת נוסעים חזקה – לא רק מטען


10:56 ,19.06.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

אל על מטענים ערכה ביום חמישי שעבר את מפגש ״שבועות המסורתי״ של החטיבה, שהתקיים בכפר דניאל, בביתו של מנהל חטיבת המטענים של החברה, רונן שפירא. לאירוע הגיעו כ-150 אורחים ביניהם סוכני המטען והמשלחים הבינלאומיים המובילים לצד לקוחות מרכזיים ולצד חברי ההנהלה החדשה של אל על בהם המנכ״לית הנכנסת, דינה בן טל גננסיה.

 

נציין כי אירוע שבועות של חטיבת המטענים מתקיים מדי שנה אך בשנתיים האחרונות הוא לא התקיים בגלל הקורונה. 

 

רונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים, נשא דברים ואמר: ״בשלושת האירועים האחרונים היתה לנו מסורת שאני מקווה שאנחנו הולכים לשבור אותה – כל פעם היה לנו מנכ״ל חדש. וגם הפעם יש איתנו מנכ״לית חדשה כאן באירוע, ואנחנו מאחלים לדינה הצלחה בתפקיד וגם מאחלים לה שתהיה כמה שיותר שנים בתפקיד״.

 

שפירא הוסיף כי ״אל על צריכה להיות חברת נוסעים חזקה – לא רק מטען, המטען צריך להיות בנוסף ולחזק את החברה. אני מבחינתי נפרד מתקופת הקורונה ואנחנו מסתכלים קדימה על אסטרטגיה חדשה – קודם כל נוסעים, ובנוסף מטען שתומך בנוסעים. נפתח תוכניות חדשות. בראש מעייננו השוק הישראלי וכל הצרכים שלו - הלקוחות שיושבים כאן, עם קריצה לשווקים נוספים״.

 

שפירא ביקש להודות לעובדי מחלקת המטענים שמלווים אותו בהם הדר לייקנס, ננסי, דינה ומיכל שפירא, אשתו.

 

 

שחקנית בתחום הקרגו

 

מנכ״לית אל על הנכנסת, דינה בן טל גננסיה, ניצלה את המפגש כדי להכיר את הלקוחות וסוכני המטען. נזכיר כי, לפני 14 שנים החלה דינה בן טל גננסיה את עבודתה באל על והיה זה בתחום המטען. ״אני זוכרת שהחברה עבדה אז עם חמישה מטוסי 747-200, שהיינו מחליפים לתקופה קיץ חורף. תחום המטען הוא יקר ללבי, ועוד לפני שידעתי מה זה מטוס מטען ידעתי מה זו דלת אף. תקופת הקורונה לימדה אותנו כמה תחום המטען חשוב לחברה וכמה חשוב שיהיה בה איזון. ברמה האסטרטגית צריך להסתכל 5 ועשר שנים קדימה ולהסתכל על תחום המטען ולחשוב קצת אחרת, ונחשוב באופן אסטרטגי סביב הפעילות הזאת, ואל על בהחלט רואה עצמה שחקנית בתחום הקרגו – ולא רק בפעילות בטן מטוסי הנוסעים אלא גם בתחום מטוסי המטען. ולא רק בישראל.

 

היא הוסיפה: ״בשנת 2020 היה לנו רבעון נפלא כשהשתמשנו במטוסי נוסעים לפעילות מטען והטסנו ביצים, ואננס ודגים, ומדובר בפעילות נהדרת ומשלימה. הקורונה עוד לא מאחורינו לגמרי, הטיסות למזרח חשובות, הפעילות לבנגקוק חשובה, והקרגו הוא חשוב מאוד ואנחנו רואים עד כמה הוא ׳גיים צ׳יינג׳ר׳. אני חושבת שההאב הקטן שאל על פתחה עבור מטענים מטורקיה ומדובאי דרך ישראל ומשם לארה״ב היא פעילות חשובה עם המון פוטנציאל. החל מה-27 בחודש אנחנו הולכים להפעיל את מטוס המטען גם לבנגקוק ולאט לאט נחזור גם למזרח. סעודיה גם תפתח הזדמנויות בפעילות הנוסעים והמטען, תקצר את הנתיבים ונוכל לעשות דברים מרחיקי לכת. אני רוצה גם להזכיר את פעילות היצוא החקלאית שעשינו ואנחנו מאוד גאים בה, שמצאנו פתרונות גם ליצוא החקלאי של ישראל שנמצא בראש מעייננו תמיד. אני נהנית להיות פה באירוע ולגלות את הקשרים הטובים בין כולם, ואני רוצה להודות לרונן שפירא שמוביל את פעילות המטענים ולכל האנשים הנפלאים שבצוות שלך – תודה ענקית״.

 

 

ערב הסעודית והסכמי אברהם

 

את המפגש המהנה חתם העיתונאי צבי יחזקאלי שבמסגרת הרצאתו על המזרח התיכון התבקש מרונן שפירא להתייחס גם לערב הסעודית, שכן לדבריו ואם הדברים יבשילו, הרי שטיסה מעל ערב הסעודית תיתן לאל על את האפשרות לנתיבי טיסה קצרים יותר, והזדמנות להעניק ללקוחות שירות טוב יותר במיוחד ליעדים כמו אוסטרליה וניו זילנד.