מנכ״ל אלסקה אייר: מצאנו ברגים רופפים במטוסים רבים

מנכ״ל חברת התעופה האמריקאית סיפר בראיון כי הצוות הטכני של חברת התעופה מצא ״ברגים רופפים במטוסי בואינג רבים שקורקעו״. החברה מחזיקה ב-65 מטוסי בואינג מדגם זה - כ-29% מצי המטוסים שלה - שקורקע עד להודעה חדשה. מנכ״ל יונייטד: ״נשקול לקנות מטוסים מיצרניות אחרות״


10:33 ,24.01.2024 מאת: מירב רונן

מנכ״ל חברת התעופה האמריקאית, אלסקה אייר, התראיין אתמול לרשת NBC בארה״ב, וסיפר בראיון כי הצוות הטכני של חברת התעופה מצא ״ברגים רופפים במטוסי בואינג רבים שקורקעו״. 

 

קרקוע המטוסים מסוג בואינג 737 מקס 9 אירעו כזכור בעקבות התקרית שהתרחשה ב-5 בינואר בה נעקרה דלת ממקומה במהלך המראה של טיסה 1282 מפורטלנד, ארה״ב, כאשר הגיעה לגובה 16 אלף רגל. למרבה המזל המושבים ליד האזור הפרוץ היו ריקים מנוסעים והתקרית הסתיימה ללא נפגעים בנפש כאשר המטוס חזר לנחיתת חירום בשדה התעופה ממנו הוא המריא. 

 

בראיון ששודר אמש ברשת NBC התראיין מנכ״ל ״אלסקה אייר״, בן מיניקוצ׳י, ואמר: ״אני מאוד כועס ומאוד מאוכזב. בבדיקה שהצוות הטכני שלנו עשה גילינו ברגים רופפים נוספים במטוסים רבים מדגם זה שקורקעו בעקבות התקרית. זה מכעיס כשאתה מגלה בעיות כאלה במטוסים חדשים לגמרי שהגיעו מבואינג. אני בטוח שבואינג יכולה לעשות טוב יותר״. 

 

נציין כי רשות התעופה האמריקאית הפדרלית, ה-FAA, הורתה על קרקוע כל מטוסי בואינג מדגם זה בארה״ב ובעקבותיה חברות תעופה נוספות בעולם קרקעו את מטוסי הדגם לטובת בדיקות בטיחות. חברת אייר אלסקה מחזיקה ב-65 מטוסי בואינג מדגם זה - כ-29% מצי המטוסים שלה. קרקוע המטוסים פגע בזמינות המטוסים של החברה, גרם לביטולי טיסות רבות ולאובדן הכנסות לחברת התעופה.

 

חברת התעופה האמריקאית יונייטד, שמחזיקה בצי המטוסים שלה כ-79 מטוסים מדגם זה - קרקעה גם היא את מטוסיה וגם לה וללקוחותיה נגרם נזק. אתמול מנכ״ל יונייטד אמר כי חברת יונייטד תשקול לרכוש מטוסים מיצרניות מטוסים אחרות, ולא מבואינג. 

 

חברת בואינג הגיבה לכתבה שפורסמה כך: ״אכזבנו את הלקוחות שלנו - חברות התעופה - ואנחנו מצטערים מאוד על ההפרעה החמורה שנגרמה להם, לעובדים שלהם ולנוסעים שלהם״. 

 

יש לשים לב כי בואינג בחרה להשתמש במילה ״הפרעה״ ולא במילה ״נזק״ מחשש כי תיתבע מצד חברות התעופה שמטוסיהן קורקעו על אובדן ההכנסות שנגרם להן עקב קרקוע המטוסים. יחד עם זאת ייתכן ותביעה כזאת אכן תגיע בעתיד. נציין כי שישה נוסעים של טיסה 1218 כבר הודיעו בשבוע שעבר על הגשת תביעה ייצוגית נגד בואינג עקב הפציעות שנגרמו להם ועקב הטראומה הנפשית שאירעה להם בעקבות הטיסה.

 

צפו בכתבה ששודרה אתמול ברשת NBC בארה״ב: