חברת בואינג הודיע לאחרונה כי סיימה בהצלחה בדיקות אלקטרו-מגנטיות למטוס התדלוק מדגם KC-46. הבדיקות נערכו בידי צוות מיוחד בהנהגת בואינג ובשיתוף פעולה עם נציגי ניהול מערכות אוויר מטעם חיל האוויר וחיל הים האמריקאי.
מטרת הבדיקה היתה לבחון את יכולתו של ה-46-KC לפעול ביעילות ובבטיחות, דרך שדות אלקטרו-מגנטיים הנוצרים ממכ"מים, ממגדלי רדיו וממערכות אחרות בתנאי משימה מורכבים.
מייק גיבונס, סגן נשיא ומנהל תכנית ה-KC-46 של בואינג: "מטוס התדלוק KC-46 מוגן על ידי שילוב של מגוון טכנולוגיות הקשחה ומיגון הנועדו לדחות כל השפעה עליו. מדובר בפתרון מוצלח שמבטל את אחד הסיכונים העיקריים בתכנית."
הבדיקות נערכו במתקני הניסוי לקרינה אקטרו-מגנטית בבסיס האווירי של חיל הים בנהר הפאטוקסנט, שבמרילנד, ולאחר מכן גם במתקן האנ-אקואי בנפילד, שבבסיס חיל האוויר אדווארדס בקליפורניה. במהלך הבדיקות קיבל המטוס פעימות משנאי גדול שהוצב מעליו. הסימולציה החיצונית נועדה לבחון ולהעריך את ההגנה של ה- KC-46מפני פעימות אלקטרו-מגנטיות בזמן טיסה.
ה-KC-46A הינו מטוס תדלק רב-תכליתי המיועד לתדלוק כל המטוסים הצבאיים בקואליציה של ארה"ב ובנות בריתה בהליכי תדלוק אווירי בינלאומיים, וכן מסוגל לשאת נוסעים, מטען, וחולים הזקוקים לטיפול רפואי.