מטוס הנוסעים הסיני הראשון יחל פעילות מבצעית

מטוס ה-C919 הוא מטוס הנוסעים הגדול הראשון של סין שעומד בתקנים בינלאומיים וזכה לרישוי והסמכה. המטוס הראשון נמסר לידי חברת צ׳יינה אייר איסטרן והוא צפוי להתחרות בדגמים פופולריים של איירבוס ובואינג


12:04 ,11.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

יצרנית המטוסים הסינית, חברת COMAC, שנוסדה על ידי ממשלת סין על מנת להתחרות בדואופול יצרניות המטוסים בואינג ואיירבוס מסרה את מטוס הנוסעים הראשון שייצרה לחברת התעופה צ׳יינה איסטרן איירליינס, חברת התעופה הסינית שבסיסה בשנחאי, שהייתה אף מעורבת בפיתוח המטוס.

 

המטוס, שיוצר כאמור על ידי חברת התעופה הסינית, הינו מטוס נוסעים צר גוף שנועד להתחרות ישירות במטוסי איירבוס A320 ובואינג 737 הפופולריים והנפוצים ביותר בתעופה הבינלאומית.

 

מטוס ה-C919 הוא מטוס הנוסעים הגדול הראשון של סין שעומד בתקנים בינלאומיים וזכה לרישוי והסמכה. המטוס נועד לטיסות לטווח קצר עד בינוני ומסוגל לשאת 158 עד 192 נוסעים למרחק של 4,075 ק״מ. המטוס כולל עיצוב אווירו-דינמי מתקדם, מערכת הנעה וחומרים, כמו גם פליטת פחמן נמוכה יותר ויעילות דלק גבוהה יותר מהמטוסים שהוא מבקש להחליף. למטוס 164 מושבים והוא כולל שמונה מושבים במחלקת עסקים ו-156 מושבים במחלקת תיירים.

 

למרות שהמטוס יוצר בסין הוא מכיל לא מעט חלקים מערביים, והמנועים שלו מיוצרים על ידי התאגיד הצרפתי-אמריקאי - CFM International General Electric ו-Safran.

 

צ׳יינה איסטרן איירליינס תהיה חברת התעופה הראשונה בסין ובעולם כולו, שתטיס את המטוס בטיסות מסחריות סדירות בקווים פנימיים ובינלאומיים. החברה הזמינה 5 מטוסי C919, שיחלו לפעול בשירות החברה כבר ברבעון הראשון של 2023.

 

חברת COMAC דיווחה כי קיבלה כבר יותר מ-1,000 הזמנות למטוס, כולל כ-300 הזמנות חדשות עם הצגתו הפומבית הראשונה בתערוכת התעופה בזוהאי, סין בחודש שעבר. מחירו של המטוס עומד על 99 מיליון דולר.