מטוס המטען עוטף ישראל מצטרף רשמית לצי של אל על

מטוס המטען מסוג בואינג 737 יאפשר את הגדלת קיבולת המטען שמטיסה החברה. זהו מטוס מטען שעבר הסבה ממטוס נוסעים ובחברה הוחלט להעניק לו את השם ״עוטף ישראל״. למטוס יכולת נשיאה של כ-20 טון מטען בכל כיוון והוא יבצע שתי טיסות יומיות ליעדים שונים באירופה


09:49 ,02.11.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

״עוטף ישראל״ הוא מטוס מדגם בואינג 737 והוא הצטרף רשמית לצי של אל על (ברישום ישראלי). זהו מטוס מטען שעבר הסבה ממטוס נוסעים לפני מספר חודשים, אשר הוחלט באל על להעניק לו את השם ״עוטף ישראל״. למטוס יכולת נשיאה של כ-20 טון מטען בכל כיוון והוא יבצע שתי טיסות יומיות ליעדים שונים באירופה. טיסת הבכורה של ״עוטף ישראל״ המריאה ביום שלישי לפרנקפורט.

 

במקביל, על רקע הלחימה בישראל וכמענה לצרכים חיוניים, אל על מבצעת התאמות במטוס בואינג 777 בצי שלה כך שיפעל גם הוא להטסת מטען, וזאת באמצעות הסרה זמנית של מושבי הנוסעים. המטוס יכיל קיבולת הנעה בין 25 ל-50 טון מטען בכל טיסה. 

 

כמו כן, במסגרת הגברת הטסות המטען לישראל, נחת שלשום מטוס הדרימליינר ״ירושלים של זהב״ במומבאי, הודו, לאחר הפסקה של ארבע שנים מאז נחת מטוס אל על בהודו. המטוס הועמס במטען רב שיגיע ארצה.

 

מנכ״לית אל על דינה בן טל גננסיה: ״לאחר שהטסנו בשבועיים הראשונים ללחימה כרבע מיליון נוסעים לישראל ומישראל ותגברנו את לוח הטיסות, אנו נערכים לאתגרים הבאים. עם הירידה בביקוש לטיסות נוסעים, עלה הצורך בהטסת מטענים. עד כה אל על הסתמכה על קיבולת המטען במטוסי הנוסעים ובמטוסי המטען הייעודיים, ולאור הצורך הלאומי צירפנו לצי את מטוס ״עוטף ישראל״ והתחלנו בתהליך התאמת מטוס רחב גוף להטסת מטענים. אל על גאה להיות הגשר שמחבר את ישראל לעולם. אנו נמשיך לבצע כל משימה כחברת התעופה הנושאת על זנבות מטוסיה את דגל ישראל״ 

 

מאז פרוץ המלחמה הגדילה אל על את קיבולת המטען גם במטוסי הנוסעים רחבי הגוף לצורך הובלת ציוד בהתאם למצב הביטחוני בישראל והטיסה יותר מ-5,000 טון מטען, לרבות ציוד רפואי וחיוני, כאשר חלקו נתרם על ידי ארגונים שונים בארץ ובעולם.

 

בין השאר הופעלו טיסות מיוחדות להטסת ציוד הכולל ערכות עזרה ראשונה וציוד רפואי נוסף וכן מטען שכלל ביגוד תרמי ללוחמי צה״ל וציוד שנרכש למשפחות העוטף וזאת במימון של קבוצת הפניקס וארגון עמודים. באחת מטיסות המטען אף הוצמדו תמונות החטופים למושבים כסמל ותקווה להשבתם ארצה במהרה.