מטוס הג׳מבו של קאל ישתתף במטס יום העצמאות ה-74

בשנה שעברה קאל הייתה החברה המסחרית היחידה שהשתתפה במטס יום העצמאות, והשנה מצטרפים אליה מטוסי כל חברות התעופה הישראליות, במטס שארגן איגוד הטייסים הישראלי. עפר גלבוע, בעל השליטה בקבוצת Challenge: גאים לקחת חלק בחגיגות יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל


09:10 ,03.05.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

גם השנה ישתתף במטס יום העצמאות מטוס הג׳מבו - בואינג 747 - של חברת קאל קארגו.

 

קאל, מקבוצת Challenge, היא החברה היחידה המפעילה מטוסי מטען ישראלים, ומאז תחילת משבר הקורונה המשיכה לטוס ברציפות כדי לקיים את כל צרכי המשק הישראלי, הייצוא החקלאי והייצוא הבטחוני. בין המשימות המיוחדות של מטוסי קאל ניתן למנות את הטסת החללית הישראלית ״בראשית״ לאתר השיגור בארה״ב, רכבת אווירית של ציוד רפואי וחיסונים, כולל מבצע מיוחד של הטסת מיליוני בדיקות מהירות שאפשר את פתיחת שנת הלימודים בבטחה, ולאחרונה אף טיסות סיוע הומניטרי לאוקראינה.

 

עפר גלבוע, בעל השליטה בקבוצת Challenge , ויו״ר קאל, מסר: ״חברת קאל, חברת המטענים הלאומית של ישראל, וקבוצת Challenge, ממשיכות לתמוך במשק הישראלי ובבטחון המדינה. אנחנו גאים לקחת חלק בחגיגות יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל, וגאים בחלקנו בניצחון על מגפת הקורונה. אין ספק שמראה אחד ממטוסי המטען שלנו בשמי המדינה ביום העצמאות יהיה מראה מרגש ביותר״.

 

מטוס הבואינג 747, ״מלכת השמיים״, הוא אחד המטוסים הגדולים בעולם והמטוס הגדול ביותר בצי המטוסים הישראלי. הוא מסוגל לשאת כ-120 טון מטען לטווח של כ-14,000 קילומטר.

 

בשנה שעברה קאל הייתה החברה המסחרית היחידה שהשתתפה במטס יום העצמאות, והשנה מצטרפים אליה מטוסי כל חברות התעופה הישראליות, במטס שארגן איגוד הטייסים הישראלי. מטוס המטען של קאל, הגדול והמרשים ביותר בצי הישראלי, יהיה המטוס שיסגור את השיירה של חברות התעופה הישראליות.

 

המטס יתחיל בשעה 12:50 מעל עכו, והמטוסים יטוסו לאורף החוף דרומה ויעברו מול חופי אשדוד בשעה 13:15. לאחר מכן תעבור שיירת המטוסים שוב מעל אזור נתניה, קיסריה וחדרה בין השעות 13:20 ו-13:30.