לופטהנזה תקבל חבילת סיוע של 9 מיליארד יורו בכפוף להסכמות

הנהלת החברה אישרה את ההסכם מול ממשלת גרמניה והאיחוד האירופי בכפוף להעברת 20% מהחברה לבעלות ממשלת גרמניה וויתור על משבצות יומיות בשדות התעופה של מינכן ופרנקפורט לטובת חברות תעופה חדשות


12:22 ,02.06.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

דירקטוריון לופטהנזה אישר פשרה שהושגה על ידי הנציבות האירופית וממשלת גרמניה שמסדירה את דרכה של חברת התעופה לקבלת תכנית חילוץ בשווי 9 מיליארד יורו (9.9 מיליארד דולר) ואשר תגן עליה מפני חדלות פירעון.  

 

הנהלת החברה דחתה בתחילה את החבילה ב-25 במאי, לאחר שהתברר כי האיחוד האירופי רוצה לכפות על לופטהנזה לצמצם את צי המטוסים שלה ב-12 מטוסים ולוותר על זמני המראה  מבוקשים (״סלוטים״) במינכן ובפרנקפורט.

 

על פי תנאי ההסכם החדש חברת התעופה תפחית את צייה בשני המרכזים האמורים  בארבעה מטוסים כל אחד ותנגיש 12 זוגות של משבצות יומיות לחברות תעופה מתחרות המבקשות לפעול בשדות אלה. במשך 18 החודשים הראשונים שלאחר ההסכם המשבצות יהיו זמינות רק למצטרפים חדשים. אם המשבצות לא ייתפסו בפרק זמן זה, רק אז יכולות חברות תעופה קיימות להגיש אליהם בקשה.

 

יו״ר דירקטוריון חברת לופטהנזה, קרל לודוויג-קליי, תיאר את הסכמת ההנהלה לעיסקה כ״החלטה קשה מאוד״ או ציין כי היא מדובר בהחלטה הכרחית.

 

״לאחר דיון אינטנסיבי הגענו למסקנה כי עלינו להסכים להצעת הדירקטוריון. עם זאת, יש לציין בבירור כי בפני לופטהנזה עומדת דרך קשה בעתיד״. אמר קליי.

 

נזכיר כי מנכ״ל לופטהנזה, קרסטן ספוהר, אמר לעובדים ב-28 במאי (יום חמישי שעבר) כי תשלום משכורות יוני בסוף החודש עלול להיות קשה בהיעדר פיתרון וכיוון שלופטנזה מתחילה לאבד את נזילותה.

 

ממשלת גרמניה הסכימה על חבילת החילוץ של 9 מיליארד אירו באמצעות קרן הייצוב הכלכלי שלה (WSF), כלי שנוצר כדי לסייע לתאגידים גדולים להתמודדות עם מגיפת הקורונה. כחלק מהעסקה, הממשלה תיקח אחזקה של 20% בחברה והשתתפות ׳אילמת׳ בשווי 5.7 מיליארד אירו, וכן תסדיר הלוואה בשווי 3 מיליארד יורו באמצעות בנק KfW שנמצא בבעלות המדינה.

 

ההסכם שאושר על ידי הנהלת חברת לופטהנזה צריך כעת לקבל אישור של בעלי המניות בישיבה שנתית יוצאת דופן - שתתקיים ב-25 ביוני, וכן אישור רשמי של האיחוד האירופי.

 

לופטהנזה מפעילה כיום פחות מ-2% מהלוח הזמנים הרגיל שלה אך שמה לה למטרה להפעיל מחדש כ-15% מהטיסות הסדירות עד אמצע יוני, מהלך שיאיץ את הידלדלות המזומנים בחברה בהתחלה. לחברת התעופה היו יותר מ-4 מיליארד אירו במזומן בסוף חודש אפריל, אך היא ׳שרפה׳ את עתודותיה בשיעור של 800 מיליון יורו לחודש. נציין כי חברת התעופה מחויבת גם להחזיר כספים עבור טיסות מבוטלות בשווי של עד 1.8 מיליארד יורו.