לופטהנזה קרגו השיקה טיסת מטען עם טכנולוגיה לחיסכון בפליטת CO2

מטוס המטען הבואינג 777 הראשון של לופטהנזה קרגו שהצטייד בטכנולוגיית AeroSHARK, הגורמת לחיסכון בפליטת פחמן דו חמצני CO2, המריא ב-3 בפברואר מפרנקפורט. AeroSHARK הוא סרט משטח המחקה את המבנה המיקרוסקופי של עור הכריש


14:36 ,06.02.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

לופטהנזה קרגו השיקה את טיסת המטען הראשונה בעולם שהמריאה עם טכנולוגיית AeroSHARK הגורמת לחיסכון בפליטת פחמן דו חמצני CO2. מהחברה נמסר כי היא תתחיל לצייד את כל מטוסי המטען של החברה מדגם בואינג 777 בטכנולוגיית AeroSHARK וזאת החל משנת 2023.

 

מהחברה נמסר כי מדובר בטכנולוגיית פני שטח חדשנית של לופטהנזה טכניק ו-BASF אשר משפרת את יעילות הדלק ועוזרת להשיג יעדי קיימות.

 

מטוס המטען הבואינג 777 הראשון של לופטהנזה קרגו שהצטייד בטכנולוגיית AeroSHARK, רשום D-ALFA, המריא לראשונה בשעה 05:07 (CET) ב-3 בפברואר 2023. תחת טיסה מספר LH8410, המטוס B777F התחיל מפרנקפורט (FRA) לבנגלורו (BLR), משם לצ׳נגדו (CTU).

 

AeroSHARK הוא סרט משטח המחקה את המבנה המיקרוסקופי של עור הכריש. המבנה שלו מורכב מצלעות בגודל של כ-50 מיקרומטר - מה שנקרא ריבטים. עם אופטימיזציה של דפוס הזרימה על גוף המטוס והמנוע של הבואינג 777 F בצורה זו, ניתן להשיג חיסכון משמעותי בדלק ובכך בפליטות. שינוי זה, שפותח על ידי לופטהנזה טכניק ו-BASF, ישמש כעת בהדרגה בכל צי 777 של מטוסי המטען של לופטהנזה קרגו, מה שהופך אותם לחסכוניים יותר בדלק ומפחית פליטות.

 

עבור מטוס הבואינג 777 F המחודש, לופטהנזה טכניק צופה חיסכון בדלק של קצת יותר מאחוז אחד. באקסטרפולציה לכל צי ה-777 של לופטהנזה קרגו, הדבר יביא לחיסכון שנתי של יותר מ-4,000 טון נפט וכמעט 13,000 טונות של פליטת CO2, שווה ערך לכ-53 טיסות מטען בודדות מפרנקפורט לשנגחאי.

 

דורותיאה פון בוקסברג, יו״ר הדירקטוריון והמנכ״לית של לופטהנזה קרגו: ״אנו גאים להיות מסוגלים להפעיל את כל צי ספינות המשא שלנו ביעילות רבה עוד יותר בעתיד הודות לטכנולוגיית Sharkskin ולהקטין עוד יותר את טביעת הרגל הפחמנית של הצי המודרני שלנו. ההשקעות שלנו עבור הצגת AeroSHARK מקרבות אותנו ליעד שלנו להיות 100 אחוז נייטרלי CO2 באוויר עד 2050; בשטח, היינו רוצים להשיג את היעד הזה כבר ב-2030״.

 

בשיתוף עם BASF, לופטהנזה טכניק אחראית על מפרט החומר, הסמכת כושר האוויר ויישום השינויים במטוס, המתבצעים במהלך עצירות תחזוקה שוטפות. בדצמבר של השנה שעברה, החברה השיגה תעודת סוג משלימה (STC) עבור שני סוגים של בואינג 777 מהסוכנות האירופית לבטיחות תעופה (EASA), וסללה את הדרך ליישום הסדרתי המתקיים כעת בצי מטוסי המטען מדגם 777.