מאבק בין חברות התעופה על הזכות להציל את אליטליה. לטענת לופטהנזה, הניסיון של אתיחאד איירווייס להשקיע בחברת התעופה האיטלקית המפסידה יתורגם לתחרות בלתי הוגנת.
לופטהנזה לא הסתפקה בפרסום הודעה פומבית, אלא פנתה לנציבות האיחוד האירופאי בכדי שזה יעצור את התהליך.
מסורתית, יצאה תמיד לופטהנזה נגד חברות תעופה מאזור המפרץ, הנמצאות בבעלות ממשלתית – אתיחאד, אמירייטס וקטאר איירווייס, בטענה שאותן חברות נהנות מעזרה ממשלתית שהופכת את התחרות כל כיסו של הנוסע לבלתי הוגנת.
תחת ההסכם המתגבש, במסגרתו הגיעו כבר אתיחאד ואליטליה להבנות, אמורה החברה מאבו דאבי להשקיע 300 מיליון אירו באליטליה תמורת 40% מהבעלות. זאת למרות שלאליטליה יש חוב של למעלה מ-800 מיליון אירו והיא מפסידה כ-700,000 אירו מדי יום.
אתיחאד איירווייס כבר מחזיקה בחלקים על הבעלות על חברות התעופה אר לינגוס, אייר ברלין ווירג'ין אוסטרליה.
בתגובה מסר שר התחבורה האיטלקי, שממשלתו מחזיקה בחלקים מהבעלות על אליטליה: "הדאגות של לופטהנזה בנוגע לאפשרות של עסקה עם אתיחאד רק מאשרות את העובשדה שאליטליה חזרה לעמוד על הפסים הנכונים. נראה לי שלופטהנזה היא זו שמפחדת מתחרות".