ישראל וקנדה חתמו על הסכם תעופה ראשון, המגדיל באופן משמעותי את תדירויות הטיסה בין שתי המדינות, ומאפשר לחברות תעופה נוספות להפעיל טיסות סדירות.
על ההסכם הודיע היום (ג') שר התחבורה ישראל כץ.
על פי ההסכם החדש, יוכל כל צד למנות חברות תעופה סדירות נוספות בקווים הפועלים כיום בין המדינות ולהפעיל עד 12 טיסות נוסעים, או מטען, סדירות ושבועיות.
יצוין, כי חברת אל על מפעילה כיום ארבע טיסות שבועיות בין ישראל לקנדה ואילו אייר קנדה מפעילה טיסה יומית בקו. היקף התנועה השנתי בטיסות שבין ישראל לקנדה מסתכם בשנים האחרונות בכ-130 אלף נוסעים.
יחסי התעופה בין ישראל לקנדה התנהלו עד כה ללא הסכם תעופה, באמצעות פרוטוקול שהסדיר באופן פרטני את הפעלת הטיסות הסדירות בין המדינות, ואפשר לאל על ולאייר קנדה בלבד להפעיל טיסות סדירות בין המדינות.
מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) במשרד התחבורה גיורא רום ציין כי ההסכם החדש יאפשר להגדיל משמעותית את מספר הטיסות וקיבולת המושבים בטיסות הישירות שבין ישראל וקנדה, ובכך להביא לגידול בתנועת התיירות הנכנסת לישראל.