ישראייר: תוצאות שיא עם רווח של 18 מיליון דולר

זאת בהשוואה לרווח של כ-4.5 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2019. נתח השוק של החברה בטיסות הבינלאומיות בנתב״ג התייצב על כ-5% מתנועת הנוסעים. החברה הגישה הצעה מחייבת לרכישת חברת התעופה הצ׳כית Smartwings לפי שווי של 44 מיליון יורו


12:45 ,29.11.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראייר תעופה ותיירות, החברה הבת הנמצאת בבעלותה המלאה של ישראייר גרופ,  מדווחת על תוצאות שיא של כל הזמנים, לתשעת החודשים הראשונים של השנה. הרווח הנקי של החברה, הסתכם בכ-18 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של כ-4.5 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה בשנת 2019.

 

רווח שיא זה נרשם על אף העובדה כי ההוצאות על דלק סילוני מראשית השנה גדלו בכ-20 מיליון דולר, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2019. העלייה החדה במחירי הדלק הביאו אותו להיסחר ברמתו הגבוהה ביותר זה עשור. תרומת ה-EBITDA בנטרול IFRS, הסתכמה בכ-17 מיליון דולר, לעומת כ-15 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנת 2019.

 

נתח השוק של החברה בטיסות הבינלאומיות בנתב״ג התייצב על כ-5% מתנועת הנוסעים, גבוה בכ-20% מנתח השוק של החברה בשנת 2019. החברה מדורגת כחברה החמישית בנתב״ג.

 

הכנסות החברה מבטאות התאוששות מוחלטת מנגיף הקורונה והן הסתכמו לכ-265 מיליון דולר - כ-30 מיליון דולר יותר מהתקופה המקבילה בשנת 2019.

 

החוב הפיננסי נטו של קבוצת התיירות הסתכם בכ-45 מיליון דולר, נמוך בכ-30 מיליון דולר משיאו, בעת משבר הקורונה. הירידה בחוב הושגה על אף העובדה שקבוצת התיירות רכשה במזומן 20 אחוזים מחלקו של השותף בחברת דיזנהאוז תיירות נכנסת.

 

מצבת העובדים של החברה לסוף הרבעון השלישי לשנת 2022 הסתכמה בכ-400 עובדים, שתפעלו כ-2,400 טיסות מראשית שנת 2022, בהשוואה לכ-550 עובדים שתפעלו כ-1,900  טיסות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2019.

 

הגידול החד ברווחי החברה, הושג על אף הקושי התפעולי בשדות התעופה בעולם ברבעון השלישי, שנגרם בשל החזרה האיטית של כוח האדם לשגרה. עובדה זאת פגעה בדיוק המבצעי ובאובדן הכנסות ממוצרים נלווים ונזקה נאמד במעל 2 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה.

 

מהחברה נמסר כי ״ישראייר מבקשת להודות לכל אחת ואחד מעובדיה המסורים על תוצאות השיא. מסירות זאת, בצד אסטרטגיית השימור אותה הובילה החברה, בעת משבר הקורונה - אז לא השביתה החברה את פעילותה אף לא ליום אחד, הם שהובילו לתוצאות השיא״.

 

החברה ציינה בהודעתה כי היא ״מאמינה שבנוסף להשקעות נוספות בנדל״ן מלונאי אשר החברה בוחנת לבצע מעת לעת ובמנועי צמיחה נוספים - שיא התוצאות עוד לפניה״.

 

ישראייר: הסכם לרכישת חברת תעופה אירופית

 

חברת ישראייר גרופ מסרה לאחרונה לבורסה לניירות כי חברת הבת ישראייר הגישה הצעה מחייבת ומעודכנת להתקשרות במזכר הבנות מחייב לרכישת מלוא ההון המונפק והנפרע של חברת Smartwings בתמורה לסך של כ-8 מיליון יורו עבור מלוא ההון המונפק והנפרע של Smartwings וכן בתוספת 12 מיליון יורו אשר ישמשו לפירעון חלקי של הלוואות בעלים קיימות.

 

שווי עסקה המשתקף מההצעה הינו בסך של 44 מיליון יורו, הכוללת, בין היתר, את יתרת הלוואות הבעלים לפרעון עתידי, בסך של כ-24 מיליון אירו אשר מיוחסים לחברת s.a, Group Unimex ,שהינה מבעלי המניות הנוכחיים ב-Smartwings. ההצעה המחייבת מאפשרת לחברת הבת למכור חלק ממניות Smartwings ואף להכניס שותף נוסף ככל ותוכרז חברת הבת כזוכה הסופית. בהתאם, חברת הבת פועלת לטובת שיתוף פעולה אסטרטגי.

ההצעה המחייבת כוללת התחייבות מצד Smartwings לנהל משא ומתן בלעדי עם חברת הבת למשך 120 ימים ממועד ההיענות להצעה המחייבת, ככל ותיענה. כמו כן, ההצעה המחייבת מאפשרת לחברת הבת לקבל מימון לעסקה מצדדים שלישיים, או כאמור מגיוס שותף, עובדה אשר עשויה לייתר את הצורך לבצע הנפקה לציבור על ידי החברה.