חברת ישראייר גרופ דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023. הכנסות הקבוצה הסתכמו לשיא של כ-390 מיליון דולר - כ-32 מיליון דולר יותר מהשנה שעברה. הגידול בהכנסות ובביקושים למוצרי הקבוצה הושג הודות לקליטת שני מטוסים נוספים, הרחבת הפעילות של חברות הבת ויישום נוסף של מהלכים טכנולוגיים.
הקבוצה רשמה שיפור של כ-7 אחוזים ברווחיות הגולמית, שהסתכמה לשיא של כ-60 מיליון דולר. הרווחיות התפעולית השתפרה בכ-3 מיליון דולר לשיא של כ-22.6 מיליון דולר. כמו כן, בשנת 2023 הטיסה החברה לראשונה בתולדותיה כמיליון נוסעים.
תרומת ה-EBITDAR (הרווח התפעולי בניכוי פחת, הפחתות, הוצאות שכירות ותשלום מבוסס מניות) הסתכמה לשיא של כ-31 מיליון דולר. הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-18.5 מיליון דולר, נמוך בכ-2 מיליון דולר בהשוואה לשנה שעברה.
יחד עם זאת, מלחמת חרבות ברזל, פגעה בתוצאות החברה: מחזור ההכנסות נפגע בטווח שבין 45 ל-55 מיליון דולר. הרווחיות הגולמית נפגעה בטווח שבין 7 ל-9 מיליון דולר והרווח הנקי נפגע בטווח שבין 5 ל-7 מיליון דולר.
על אף המלחמה שיעור הרווח הנקי הגיע לכ 4.5 אחוזים ממחזור ההכנסות. ללא השפעת המלחמה, היתה החברה רושמת שיא אף ברווח הנקי - הגבוה בתולדותיה.
החוב הפיננסי של החברה. עמד על כ-40 מליון דולר, בסוף שנת 2023, 11 מיליון דולר יותר מאשתקד. שיעור החוב הנמוך הושג על אף העובדה שהחברה רכשה במהלך 2023 נכסי נדל״ן ומלונאות ומרכז תחזוקה בקפריסין בכ-23 מיליון דולר.
בנוסף, בשל המלחמה השיבה החברה כ-10 מיליון דולר ללקוחות וסוכני נסיעות. בנטרול כל אלו היה החוב הפיננסי של החברה נמוך מהחוב אותו רשמה ערב משבר הקורונה, ועמד על כ-19 מיליון דולר. החברה יצרה תזרים מזומנים נטו של כ-10 מליון דולר, וזאת כאמור לאחר שרכשה נכסים והשיבה כספי לקוחות ב-33 מיליון דולר.
בנתיב הפנים ארצי לאילת, יישמה החברה את תכניתה האסטרטגית, מכרה את צי מטוסי ה-ATR ועברה להפעלת צי אחיד של מטוסים צרי גוף.
יישום התכנית האסטרטגית כללה הטמעת טכנולוגיית AI לתמחור הקו לאילת. פעולות אלו הביאו לשיפור של כ-3 מיליון דולר בתוצאות הנתיב הפנים ארצי. מגמת השיפור יכולה היתה להגיע אף לכ-4 מיליון דולר, אולם ברבעון הרביעי, אויישה אילת במפונים מישובי העוטף והחברה נרתמה ותרמה לקהילה אלפי מושבים במחירים נוחים במיוחד.
אורי סירקיס, מנכ״ל הקבוצה מסר: ״אנו מבקשים להודות לעובדי החברה המסורים, לעובדי שדרות שפונו מעירם ב-7 לאוקטובר, ל-15 אחוזים מעובדינו שהיו בשירות מילואים, לצוותי האוויר - שחמישים אחוזים מהם גוייסו בשבעה לאוקטובר וליתר החמישים אחוזים שעבדו ימים כלילות במטרה לאפשר לחברה להשיג תוצאות חריגות אלו בעת המלחמה״.