ישראייר: שנת 2023 - שנת שיא בהכנסות, ברווח התפעולי ובמספר הנוסעים

הגידול בהכנסות ובביקושים למוצרי הקבוצה הושג הודות לקליטת שני מטוסים נוספים, הרחבת הפעילות של חברות הבת ויישום נוסף של מהלכים טכנולוגיים. הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-18.5 מיליון דולר ועל פי הערכות נפגע בטווח של 5 ל-7 מיליון דולר עקב מלחמת ׳חרבות ברזל׳


09:35 ,02.04.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת ישראייר גרופ דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023. הכנסות הקבוצה הסתכמו לשיא של כ-390 מיליון דולר - כ-32 מיליון דולר יותר מהשנה שעברה. הגידול בהכנסות ובביקושים למוצרי הקבוצה הושג הודות לקליטת שני מטוסים נוספים, הרחבת הפעילות של חברות הבת ויישום נוסף של מהלכים טכנולוגיים.

 

הקבוצה רשמה שיפור של כ-7 אחוזים ברווחיות הגולמית, שהסתכמה לשיא של כ-60 מיליון דולר. הרווחיות התפעולית השתפרה בכ-3 מיליון דולר לשיא של כ-22.6 מיליון דולר. כמו כן, בשנת 2023 הטיסה החברה לראשונה בתולדותיה כמיליון נוסעים.

 

תרומת ה-EBITDAR (הרווח התפעולי בניכוי פחת, הפחתות, הוצאות שכירות ותשלום מבוסס מניות) הסתכמה לשיא של כ-31 מיליון דולר. הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-18.5 מיליון דולר, נמוך בכ-2 מיליון דולר בהשוואה לשנה שעברה.

 

יחד עם זאת, מלחמת חרבות ברזל, פגעה בתוצאות החברה: מחזור ההכנסות נפגע בטווח שבין 45 ל-55 מיליון דולר. הרווחיות הגולמית נפגעה בטווח שבין 7 ל-9 מיליון דולר והרווח הנקי נפגע בטווח שבין 5 ל-7 מיליון דולר.

 

על אף המלחמה שיעור הרווח הנקי הגיע לכ 4.5 אחוזים ממחזור ההכנסות. ללא השפעת המלחמה, היתה החברה רושמת שיא אף ברווח הנקי - הגבוה בתולדותיה.

 

החוב הפיננסי של החברה. עמד על כ-40 מליון דולר, בסוף שנת 2023, 11 מיליון דולר יותר מאשתקד. שיעור החוב הנמוך הושג על אף העובדה שהחברה רכשה במהלך 2023 נכסי נדל״ן ומלונאות ומרכז תחזוקה בקפריסין בכ-23 מיליון דולר. 

 

בנוסף, בשל המלחמה השיבה החברה כ-10 מיליון דולר ללקוחות וסוכני נסיעות. בנטרול כל אלו היה החוב הפיננסי של החברה נמוך מהחוב אותו רשמה ערב משבר הקורונה, ועמד על כ-19 מיליון דולר. החברה יצרה תזרים מזומנים נטו של כ-10 מליון דולר, וזאת כאמור לאחר שרכשה נכסים והשיבה כספי לקוחות ב-33 מיליון דולר.

 

בנתיב הפנים ארצי לאילת, יישמה החברה את תכניתה האסטרטגית, מכרה את צי מטוסי ה-ATR ועברה להפעלת צי אחיד של מטוסים צרי גוף.

 

יישום התכנית האסטרטגית כללה הטמעת טכנולוגיית AI לתמחור הקו לאילת. פעולות אלו הביאו לשיפור של כ-3 מיליון דולר בתוצאות הנתיב הפנים ארצי. מגמת השיפור יכולה היתה להגיע אף לכ-4 מיליון דולר, אולם ברבעון הרביעי, אויישה אילת במפונים מישובי העוטף והחברה נרתמה ותרמה לקהילה אלפי מושבים במחירים נוחים במיוחד.

 

אורי סירקיס, מנכ״ל הקבוצה מסר: ״אנו מבקשים להודות לעובדי החברה המסורים, לעובדי שדרות שפונו מעירם ב-7 לאוקטובר, ל-15 אחוזים מעובדינו שהיו בשירות מילואים, לצוותי האוויר - שחמישים אחוזים מהם גוייסו בשבעה לאוקטובר וליתר החמישים אחוזים שעבדו ימים כלילות במטרה לאפשר לחברה להשיג תוצאות חריגות אלו בעת המלחמה״.