יאט״א: חברות התעופה יפסידו 39 מיליארד דולר ברבעון השני של 2020

על פי תחזית איגוד התעופה הבינלאומי חברות התעופה ישרפו מזומנים בשווי של 61 מיליארד דולר עד סוף יוני 2020. הביקוש השנתי של תנועת הנוסעים צפוי לרדת בכ-38%


13:10 ,01.04.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

אלכסנדר דה-ז׳וניאק, מזכ״ל יאט״א, איגוד התעופה הבינלאומי, ציין בפרסום של הארגון כי חברות התעופה אינן מצליחות לקצץ את ההוצאות שלהם במהירות הולמת להתפתחות משבר הקורונה. לדבריו, כלל חברות התעופה התעופה בעולם צפויות לספוג ברבעון השני של 2020 הפסד נקי של 39 מיליארד דולר. 

 

כמו כן הזהירה יאט״א כי חברות תעופה ברחבי העולם ישרפו רזרבות מזומנים בשווי של 61 מיליארד דולר עד יוני 2020. לדבריו, חברות התעופה עומדות בפני החזרים של כרטיסים שנרכשו אך לא נעשה בהם שימוש כתוצאה מביטולים מאסיביים והגבלת תנועת הטיסות העולמית שנכפתה על ידי ממשלות ברחבי העולם. 

 

על פי תסריט זה, הביקוש השנתי עשוי לצנוח בכ-38% וההכנסות מתנועת הנוסעים צפויה לרדת בכ-252 מיליארד דולר בהשוואה לשנת 2019. על פי התחזיות, הירידה בביקושים במהלך הרבעון השני תהיה הגדולה ביותר - 71%. 

 

מספר ממשלות מגיבות בחיוב לצורכי התעשייה בעיתות אלה. בין המדינות שמספקות סיוע כספי ספציפי או חבילות סיוע רגולטוריות ניתן למנות את קולומביה, ארה״ב, סינגפםור, אוטסטרליה, סין, ניו זילנד, נורבגיה ואיחוד האמירויות. לאחרונה מדינות כמו ברזיל, קנדה, קולומביה והולנד הציעו רגולציה נוחה יותר המתירה לחברות התעופה להציע וואוצ׳רים לנוסעים במקום החזרים כספיים.  

 

בארגון יאט״א חבאות 290 חברות תעופה המהוות כ-82% מכלל התנועה האווירית בעולם.