טייסי אל על מאיימים לשבש את הטיסות

עקב כוונת החברה להוציא העובדים לחופשות מרוכזות ייפגשו היום טייסי החברה לאסיפה בה יוחלט על אופן הפעולה; תגובת אל על: "הכל על פי צרכי החברה"


00:00 ,24.10.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

טייסי חברת התעופה של אל על מאיימים לשבש את הטיסות לאור בקשתה של הנהלת החברה מהטייסים לצאת עתה לחופשה, בכדי שיסיימו את מכסת ימי החופש השנתיים שלהם. זאת על מנת לצמצם בהוצאות החברה.

לאור כך צפוייה היום להתכנס אסיפה של טייסי החברה במסגרתה ייקבע כיצד לנהוג מול מהלך ההנהלה וייתכן שיינקטו צעדי מחאה מעשיים.

בחוזר פנימי שפירסם וועד הטייסים הועלו טענות כנגד ההנהלה :"...תצמצם ראשית היא את הוצאותיה ותקטין את משכורותיהם של המנהלים. המנכ"ל, הסמנכ"לים, מועצת המנהלים ושאר המנהלים לא הקריבו עד לרגע זה פרוטה מהשתכרותם."

עוד נכתב בחוזר: "הנהלה נבונה הייתה יודעת מתי לא נכון לינקוט בפעולות, גם עם החוק מאפשר זאת. ההנהלה בחרה בדרך של שמועות והדלפות שלא היו כמותן אשר מנסות לזרוע פחד וחשש בקרב העובדים", "הנהלות קודמות לא העזו לפגוע במכסת בחופשות."

במסמך הנחה הוועד את הטייסים לפעול אך ורק ע"פ הסכם העבודה, התקף עד סוף 2012, ולדווח על כל חריגה שמבקשת ההנהלה.

מנציג חברת אל על נמסר כי: "ניצול ימי חופשה מקובל בכל ענפי המשק, על אחת כמה וכמה בתקופה קשה ומורכבת שכזו. במסגרת זו יצאו לאחרונה עובדי אל על והנהלת החברה לחופשות מרוכזות. בהמשך השנה מתוכננות חופשות נוספות לכל אנשי החברה ובכלל זה גם לציבור הטייסים, הכל על פי צרכי החברה."