חוק הטיס אושר לקריאה שניה ושלישית

ועדת הכלכלה של הכנסת השלימה את הנוסח הסופי של חוק הטיס לקראת אישורו בקריאה שניה ושלישית במליאה. חוק הטיס מהווה תנאי עיקרי של ה-FFA להחזרת ישראל לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה


00:00 ,08.03.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

צעד משמעותי להסדרת התעופה האזרחית בישראל. בימים הקרובים תחל הכנסת בהכנת הנוסח הסופי של חוק הטיס לקראת אישורו בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. זאת לאחר שוועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ יצחק ועקני, סיימה אתמול את דיוניה בהצעת חוק הטיס החדש שהוגשה על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. כך נמסר ממשרד התחבורה.

שר התחבורה ציין כי, הצעת חוק הטיס שהושלמה אתמול נועדה ליצור תשתית משפטית מעמיקה ורחבה ביותר להסדרת התעופה האזרחית בישראל. חוק הטיס החדש יחליף את חוק הטיס המנדטורי הישן משנת 1927 ואת "דבר המלך על הטיס במושבות" משנת 1939. לדברי כץ, חוק הטיס מהווה את אחד התנאים העיקריים של מנהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA) להחזרתה של ישראל לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה (category 1).

במשרד התחבורה מזכירים כי, מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי הוריד בתחילת שנת 2009 את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל מרמה אחת לרמה שתיים על רקע ליקויים שהתגלו ברמת הפיקוח על התעופה בארץ.

עוד צוין כי, חוק הטיס החדש כולל בין השאר למעלה מ-600 פרטי חקיקה עדכניים התואמים את עקרונות החקיקה בישראל, אמנת שיקגו ונספחיה וכן את הנחיות ה-ICAO. החוק החדש יקנה לראשונה לרשות התעופה האזרחית (רת"א) סמכויות פיקוח ואכיפה אפקטיביות ונרחבות של דיני הטיס, בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים הנדרשים.

הכנת חוק הטיס הובלה על ידי רשות התעופה האזרחית, ברשות מנהל רת"א גיורא רום והמחלקה המשפטית במשרד התחבורה, אשר קיימו דיונים ותיאומים עם גורמים רבים בהם משרד המשפטים, משרד הביטחון, חיל האוויר, שירות הביטחון הכללי ומשרד האוצר, המשרד לביטחון פנים, משרד הפנים, משרד התקשורת ורשות שדות התעופה (רש"ת).

שר התחבורה ציין כי, חוק הטיס היווה את אחד הליקויים העיקריים של דוח ביקורת ה-FAA ועתה עם השלמת החוק נעשה צעד חשוב נוסף להחזרתה של ישראל לדירוג הבטיחות הגבוה. לדבריו, חוק הטיס החדש צפוי להפוך את מדינת ישראל לאחת המדינות המתקדמות בעולם בתחום חקיקת התעופה.