חברת התעופה ק.א.ל עברה זאת הפעם השלישית, את מבחני ההסמכה ל- IOSA:IATA Operational Safety Audit של IATA. התקן מעיד על כך שכל נוהלי התפעול המבצעי של החברה עומדים בסטנדרט שדורש התקן ובנוסף לכך כי נוהלים אלו נאכפים ומבוצעים הלכה למעשה.
מהחברה נמסר כי שבוע הביקורת עבר בהצלחה וכי ק.א.ל הינה חברת ה- All Cargo הראשונה בעולם שהוסמכה לתקן ה- IOSA.
עפר גלבוע, יו"ר ק.א.ל ציין כי, העמידה בתקן ה- IOSA מדגישה את המחויבות הבלתי מתפשרת של החברה והנהלתה למקצוענות ובטיחות בכל מתארי ההפעלה שלה – אוויר, קרקע ותחזוקה, כאשר דגש מיוחד הושם על תחום בקרת האיכות בחברה לצד היכולת של החברה לתחקר אירועים ולהפיק מהם לקחים.
לדברי גלבוע, ההסמכה לתקן ה- IOSA מעידה על רמת הבטיחות הגבוהה של החברה ועל עמידתה בתקינה הבינלאומית כפי שמוגדרת על ידי ה- IATA. עוד מסר גלבוע:" אני גאה בצוות החברה שעבר את המבדק בלא כל ממצאים שליליים. זהו הישג נדיר במבדק מחמיר מעין זה. עם זאת, איננו שאננים ונמשיך לחפש ולהתמקד בדרכים לשיפור הפעילות".
ירום אורן, מנכ"ל ק.א.ל מסר כי החברה קיבלה את תקן ה- IOSA לאחר שורה מקיפה של בדיקות שבחנו את בטיחות הטיסה, תקינות המטוסים, אימון הטייסים ונהלי שיגור הטיסות. לדברי אורן, מעבר לבטיחות הטיסה נבדקה גם כלל פעילות הקרקע של החברה לרבות נוהלי הטיפול במטען, בדגש על מטענים רגישים, חומרים מסוכנים והטסת בעלי חיים, נוהלי בניית המטען לקראת העמסתו למטוס ופריקתו, נוהלי העבודה בצד האווירי בדגש על נוהלי העמסת או פריקת המטוסים, נוהלי הטיפול בציוד המוטס ונוהלי ההכשרות וההדרכות של העובדים. בנוסף לכך נבדקו גם נוהלי האחזקה, התדלוק והביטחון.
על מנת לשמור על התקן תידרש ק.א.ל לעבור מבדק מקיף אחת לשנתיים.
נזכיר כי, בבעלות ק.א.ל. שני מטוסי מטען רחבי גוף מסוג ג'מבו 747-200 המשמשים לפעילות הליבה שלה בקווים לאירופה ולארה"ב.