חברות תעופה נמנעות מהמרחב האווירי של עיראק ואיראן

מינהל התעופה הפדרלי האמריקני הודיע כי הוא אוסר על חברות תעופה אמריקאיות לטוס במרחב האווירי של עיראק, איראן, מפרץ עומאן והמרחב הימי המפריד בין ערב הסעודית לבין איראן


09:56 ,08.01.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

מספר מדינות הודיעו היום, יום רביעי, כי לא יאפשרו לחברות התעופה שלהן לטוס מעל עיראק ואיראן לאחר מתקפת הטילים של איראן על שני בסיסים אמריקאים בעיראק. מינהל התעופה הפדרלי האמריקני הודיע כי הוא אוסר על חברות תעופה אמריקאיות לטוס במרחב האווירי של עיראק, איראן, מפרץ עומאן והמרחב הימי המפריד בין ערב הסעודית לבין איראן.

 

מינהל התעופה ייחס את האיסור ל״פעילות צבאית מוגברת והסלמה של מתחים פוליטיים במזרח התיכון העלולים לסכן את פעולות התעופה האזרחיות של ארה״ב״.

 

במקביל, ״סינגפור איירליינס״ אמרה כי לאחר הירי על שני הבסיסים האמריקניים בעיראק היא תסיט את כל טיסותיה מהמרחב האווירי האיראני. הודו, פרסמה אזהרת מסע וביקשה מאזרחיה להימנע מנסיעות ״מיותרות״ לעיראק שעות לאחר המתקפה האיראנית. ״קנטאס״ האוסטרלית אישרה כי היא שינתה את מסלולי הטיסה במזרח התיכון כדי להימנע מהמרחב האווירי של עיראק ואיראן עד להודעה חדשה.

 

״מלזיה איירליינס״ אישרה כי תימנע מהמרחב האווירי של איראן בעקבות המתיחות הצבאית באזור, ואילו החברה הטייוונית ״אווה אייר״ הודיעה כי מטוסיה לא יטוסו במרחב האווירי האיראני. גם ״צ׳יינה איירליינס״, חברת התעופה הגדולה ביותר בטייוואן, הודיעה כי מטוסיה לא יטוסו מעל איראן או עיראק בגלל מתחים באזור.

 

בנוסף, חברת הלואו קוסט ״פליי דובאי״, חברת תעופה מהאמירויות, ביטלה טיסה לבגדאד היום, אך מסרה כי טיסותיה לערים העיראקיות בצרה ונג׳ף תבוצענה כרגיל.

 

נציין כי הבוקר דווח כי מטוס של חברת תעופה אוקראינית מסוג בואינג 737 התרסק לאחר שהמריא משדה התעופה של טהרן ועליו כ-180 נוסעים ואנשי צוות. נסיבות האירוע אינן ברורות.