חברות התעופה החלו לגבות ״אגרת שער עולמי״

חלק מחברות התעופה החלו לגבות אגרה בגין שימוש במערכת שער עולמי, כאשר אגרה זו נעה בין 14 ל-15 דולר פר רשימון יבוא


11:51 ,23.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

עלייתה לאוויר של מערכת שער עולמי של רשות המסים ומינהל המכס הובילה לשינויים רבים המשפיעים על כלל השותפים בתהליך היבוא למדינת ישראל. למערכת PORT2PORT נודע כי חלק מחברות התעופה כגון אל על, ק.א.ל, קוריאן אייר, ורויאל אייר ג׳ורדן החלו לגבות אגרה בגין שימוש במערכת שער עולמי, כאשר אגרה זו נעה בין 14 ל-15 דולר פר רשימון יבוא.

 

ככל הנראה הסיבה לגביית האגרה הינה היערכות חברות התעופה עם כוח אדם מיוחד לטובת תפעול המערכת החדשה שדורשת זמן רב. חברת אל על מטענים, למשל, כתבה במכתב שהפיצה ללקוחותיה כי האגרה נועדה לשם התמודדות עם ״הוצאותיה הגדלות״.

 

נציין עוד כי חברות התעופה שונות זו מזו בתאריך הגבייה - חלק החלו לגבות את האגרה החל מה-14 בינואר - יום עליית המערכת לאוויר, וחלק יחלו בגבייה האגרה רק החל מה-28 בינואר.

 

יחד עם זאת לא כל חברות התעופה גובות את האגרה המדוברת. חברת לופטהנזה למשל אינה גובה אגרת שער עולמי ושאול גרימברג, מנהל ״לופטהנזה קרגו״ בישראל, מציין כי ״יש לנו מערכות שידורים אלקטרוניים שעובדות מול המכס. ההיערכות שלנו בנושא נעשתה שנים אחורה, והמערכות שלנו יכולות לשדר אוטומטית ולהעביר הלאה למכס את כל הנתונים״.