וירג׳ין אטלנטיק משיקה תכנית רה-ארגון ומגייסת הון חדש

החברה החליטה על פיטורם של כ-3,500 עובדים, סגרה את בסיסה בגטוויק ופועלת לגיוס 1.2 מיליארד ליש״ט על מנת להמשיך ולפעול. החברה הכניסה שותף חדש - דוידסון קמפנר ניהול הון LP ,חברה לניהול השקעות מוסדי עולמי המספקת לחברה מימון מאובטח של 170 מיליון ליש״ט


11:14 ,15.07.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

וירג׳ין אטלנטיק הגיעה לאבן דרך משמעותית לקראת הבטחת עתידה על ידי הכרזה על תכניות לשיפור היציבות הכלכלית של חברת התעופה, בעקבות ההשפעה הקשה של מגפת הקורונה על הכלכלה העולמית ותעשיית הנסיעות והתעופה.

 

וירג׳ין אטלנטיק עשתה צעד גדול קדימה להבטיח את עתידה, על ידי פתיחת הליך מגובה של בית משפט כחלק מאימוץ אסטרטגיה לשיפור היציבות הכלכלית של חברת התעופה והחופשה, עם תכנית רה-ארגון שלאחר שתאושר ותיושם תאפשר את המשך פעילות הטיסות של וירג׳ין אטלנטיק.

 

נזכיר כי ענף התעופה היה אחד הענפים הראשונים שהושפעו ממגפת Covid-19 והוא יהיה גם האחרון שיתאושש במלואו. החברה נקטה במספר צעדים על מנת להתמודד עם המשבר וצוות ההנהלה הבכירה ביצע קיצוצים בשכרו מרצון ומאז אפריל, יותר מ-80% מכוח העבודה נכללו תחת תכנית שימור התעסוקה של ממשלת בריטניה עקב הקורונה, זאת על מנת לרכז את המאמצים לשמירה על מזומנים ולמזער עלויות. עם השעיית טיסות הנוסעים בחודש אפריל, וירג׳ין העבירה רשת חסרת תקדים של טיסות מטען בלבד, שהפעילה יותר מ-1,400 טיסות מטען באפריל, מאי ויוני.

 

בחודש מאי התקבלה ההחלטה הקשה לעצב מחדש ולשנות את גודלה של החברה כדי לצאת מהמשבר ברווחיות ברת קיימא, ובצער רב חברת התעופה נאלצה לצמצם את מספר האנשים שהיא מעסיקה ב-3,550 איש בכל יחידות החברה. לאחר שסגרה את בסיס גטוויק בלונדון, תוך שמירה על הסלוטים בשדה התעופה כדי להגן על הזדמנויות לצמיחה עתידית, כעת טיסות החברה מתרכזות בשדות לונדון הית׳רו ומנצ׳סטר. עד שנת 2022 תטיס וירג׳ין אטלנטיק את אותו מספר סקטורים כמו 2019 למרות ההיקף הקטן יותר שלה ותדגים התייעלות. חברת התעופה תפעיל צי של 37 מטוסים דו מנועיים לאחר פרישתם של 7 מטוסי 747 ו-4 A332S  ברבעון הראשון של 2022, עם מסירה מתוכננת מחדש של מטוסי A350s ו-A339S  החדשים.

 

תכנית רה-הארגון מבוססת על תכנית עסקית בת חמש שנים, ובתמיכת של בעלי המניות בוירג׳ין גרופ ודלתא, משקיעים פרטים חדשים ונושים קיימים, היא סוללת את הדרך לחברת התעופה לבנות מחדש את מאזנה ולחזור לרווחיות החל משנת 2022. גיוס ההון החדש כולל חבילת מימון בשווי של כ-1.2 מיליארד ליש״ט במהלך 18 החודשים הקרובים בנוסף לאמצעי העזרה העצמית שכבר ננקטו: בעלי המניות מספקים תמיכה בסך של 600 מיליון ליש״ט לכל אורך התכנית, הכוללת השקעה של 200 מיליון ליש״ט מוירג׳ין גרופ ודחיית תשלומים של כ-400 מיליון ליש״ט של בעלי מניות.

 

במסגרת התכנית, החברה אף מקבלת שותף חדש - דוידסון קמפנר ניהול הון LP ,חברה לניהול השקעות מוסדי עולמי המספקת לחברה מימון מאובטח של 170 מיליון ליש״ט. הנושים יתמכו בחברת התעופה עם יותר מ-450 מיליון ליש״ט בוויתור תשלומים

 

כדי להבטיח אישור מכל הנושים הרלוונטיים לפני היישום, תכנית הארגון מחדש תעבור הליך של סנקציה של בית המשפט לפי חלק 26א לחוק החברות 2006. עם תמיכה שכבר הובטחה על ידי מרבית בעלי המניות, צפוי שתכנית הרה-ארגון תיושם בסוף קיץ 2020. החל מה-20 ביולי, וירג׳ין אטלנטיק תפעיל מחדש את טיסות הנוסעים שלה.

 

שי וייס, מנכ״ל וירג׳ין אטלנטיק, ציין: ״מעטים היו יכולים לחזות את היקף משבר הקורונה שאנו עדים אליו וללא ספק ששת החודשים האחרונים היו הקשים ביותר איתם התמודדנו בהיסטוריה של 36 שנה. נקטנו באמצעים כואבים, אך השגנו את מה שרבים חשבו כבלתי אפשרי. גיוס ההון החדש של וירג׳ין אטלנטיק יבטיח שנוכל להמשיך לספק קישוריות ותחרות חיונית לצרכנים ועסקים בבריטניה ומחוצה לה. אנו מעריכים מאוד את תמיכת בעלי המניות, הנושים והמשקיעים הפרטיים החדשים וביחד, אנו נבטיח כי וירג׳ין אטלנטיק תוכל להוות חברת תעופה רווחית בר-קיימא עם מאזן בריא.

 

״ברגע שהתכנית תאושר, אנו נמשיך להתמקד בלהעניק ללקוחותינו את השירות לו הם מצפים ולשמו בחרו בנו. למרות המאמצים המדהימים של הצוותים שלנו ועם טיסות שבוטלו והחזרים מעוכבים, לא עמדנו בסטנדרטים הגבוהים שהצבנו לעצמנו, אך אנו נעשה כל שביכולתנו בכדי להחזיר את אמונתם של לקוחותינו״.

 

״למרות שאסור לנו לזלזל באתגרים העומדים לפנינו ואת הצורך העקבי להגיב למשבר הזה, אני יודע שעכשיו, יותר מתמיד, האנשים שלנו הם שמבדילים אותנו. התגאיתי בתמיכתם ובסולידריות הבלתי מעוררת שלהם לאורך כל הדרך. המרדף אחר החזון שלנו ממשיך וזה תלוי בכל אחד מהם״.