התפרצות הר הגעש באיסלנד: חשש ממשבר תעופה נוסף

קצת יותר משנה לאחר התפרצות הר הגעש הקודמת באיסלנד, מאיים הר געש נוסף על חברות התעופה האירופאיות. בבריטניה צפויים שינויים במועדי הטיסות היום, בשל התקרבות ענן האפר לסקוטלנד


00:00 ,24.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות התעופה שומרות על דריכות מחשש לשיבושים בשרשרת האספקה בעקבות הר הגעש גרימסווטן (Grimsvotn ) שהתפרץ באיסלנד ביום שבת האחרון וענן האפר שמתפרס בצפון אירופה ומאיים בשנית להשבית שדות תעופה באזור.

נזכיר כי, התפרצות הר הגעש אייפייליוקול באיסלנד באפריל 2010 הביא להשבתת שדות תעופה ותנועת מטוסים באירופה במשך שישה ימים וגרם לביטול אלפי טיסות ונזקים הנאמדים ב-1.7 מיליארד דולר בהכנסות של ענף התעופה.

על פי פרסומים בעיתונות הזרה, רשות התעופה של בריטניה צופה שינויים במועדי הטיסות היום, בשל התקרבותו של ענן האפר לצפון-מערב סקוטלנד הערב.

הארגון המפקח על התנועה האווירית באירופה Eurocontrol, מסר כי ענן האפר עשוי להגיע עד למערב צרפת וצפון ספרד עד יום חמישי, אם ההתפרצות תימשך בשיעורים הנוכחיים. בארגון ציינו כי "עד כה אין השפעה על הטיסות האירופאיות בטראנס-אטלנטי ומצב זה צפוי להישאר כך ב-24 השעות הקרובות. אנו מעדכנים את חברות התעופה כל הזמן בהתפתחויות בעניין".

לגופים אלה מצטרפות חברות התעופה האירופאיות שחוששות ממשבר נוסף בענף התעופה. חלקן התלוננו לרשויות ענף התעופה באירופה על זהירות יתר כאשר השביתו את שדות התעופה והטילו הגבלות על חברות התעופה בהתפרצות הקודמת של הר געש באיסלנד.

עוד דווח כי, משרדי תחבורה ברחבי אירופה מסרבים להיכנע לאיומים והאזהרות על שיבושים וטוענים כי, חלקיקי האפר כבדים יותר מחלקיקי האפר בהתפרצות הר הגעש בשנה שעברה ולכן רק מעטים מהם מגיעים לאטמוספירה העליונה.