התעשיינים: להמיר מטוסי אל על שאינם בשימוש להטסת מטענים

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, ציין כי 66% מהסחר האווירי של ישראל מתבצע דרך מטוסי נוסעים שהגעתם לישראל הולכת ומתמעטת, וכי יש צורך להמשיך בתנועת התוצרת וחומרי הגלם החיוניים לכלכלה הישראלית


10:38 ,10.03.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

בתום דיון מיוחד שערך אמש ראש הממשלה עם זרועות הממשלה הרלוונטיים, אמר נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, שהשתתף בישיבה: ״66% מהסחר האווירי של ישראל מתבצע דרך מטוסי נוסעים שהגעתם לישראל הולכת ומתמעטת. יש להמיר את מטוסי אלעל שאינם בשימוש להטסת מטענים כדי להמשיך בתנועת התוצרת וחומרי הגלם החיוניים והייצוא הישראלי שמניב רווחים למדינה.

 

בדיון שהסתיים עתה ביוזמת רה״מ הודעתי כי אנו ניצבים באחד ממצבי החירום הגדולים שהתעשייה הישראלית נתקלה בהם במאה השנים האחרונות. לתעשייה הישראלית יש יכולת והיא מגוייסת לספק את צרכי המשק והיא פועלת לילות כימים כדי להבטיח את רצף הייצור והאספקה. זהו אתגר מורכב וכדי לעמוד בו יש לפתור במהירות את סוגיית התשלום על ימי הבידוד ותנועת המטענים. אני שמח שרה״מ מוביל את הטיפול במשבר הכלכלי, תוך שיתוף התעשייה והמגזר הפרטי ומתייחס לכך במלוא הרצינות״.

 

נציין כי הסחורות העיקריות ביצוא בהובלה אווירית הינם אבנים יקרות ותכשיטים עם 36.3%, מכונות וציוד חשמליים עם 19% ומוצרים פרמצבטיים עם 12.1%.

 

הסחורות העיקריות ביבוא בהובלה אווירית היו אבנים יקרות ותכשיטים עם 27.1%, מכונות וציוד חשמליים עם 20.5% ומכונות ומכשירים מכניים וציוד מחשבים עם 19.2%.