התחרות בענף התעופה צוברת תאוצה

תחזית החורף של משרד התחבורה צופה גידול של 13% במספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הזרות הטסות לישראל וממנה וגידול של 7% בתדירות הטיסות של אל על


00:00 ,07.11.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

תחזית החורף של משרד התחבורה צופה גידול של 13% במספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הזרות הטסות לישראל וממנה וגידול של 7% בתדירות הטיסות של אל על
 
ממשרד התחבורה נמסר כי, נמשכת העלייה במספר הטיסות לישראל זאת השנה השביעית ברציפות. צפוי גידול של 13% במספר הטיסות הסדירות לישראל וממנה של חברות התעופה הזרות, במהלך עונת החורף שהחלה ב-31 באוקטובר. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
 
מהנתונים החדשים עולה כי, רשות התעופה האזרחית (רת"א) העניקה ל- 53 חברות תעופה זרות אישורים להפעלת טיסות נוסעים סדירות לישראל וממנה במהלך עונת החורף 2010/2011. לדברי השר כץ, אישורים אלה יאפשרו לאותן חברות להפעיל כ- 370 טיסות שבועיות לנתב"ג (וארבע טיסות שבועיות לעובדה) עם פוטנציאל לגידול בשיעור של 13%, בהשוואה למספר הטיסות שהופעלו על ידן במהלך עונת חורף 2009/2010.
 
בין 53 חברות התעופה שתכנית הטיסות שלהן אושרה, שש חברות שלא הפעילו טיסות סדירות לישראל וממנה, בעונת החורף הקודמת. החברות הן: חברת הבת של "איזי ג'אט" שתפעיל טיסות בקו ת"א - ג'נבה ות"א - בזל, חברת "גרמן ווינגס" הגרמנית שתפעיל טיסות בקו ת"א- קלן חברת "ספאן אייר" הספרדית שתפעיל טיסות בקו ת"א - ברצלונה, חברת "אייר אוקראינה" שתפעיל טיסות בקו ת"א- קייב חברת "קימבר סטרלינג" הדנית שתפעיל טיסות בקו ת"א - קופנהגן והחברה הארמנית "ארמאוויה" שתפעיל טיסות בקו ת"א- ירוואן.
 
השר כץ מסר כי, תכנית טיסות הנוסעים הסדירות של חברת אל על לעונת החורף מצביעה על פוטנציאל לגידול בשיעור של כ- 7% במספר הטיסות, בהשוואה למספר הטיסות שהופעלו על ידי החברה במהלך עונת החורף. התחזית היא של כ- 220 טיסות שבועיות מנתב"ג.
 
תכנית הטיסות של אל על מצביעה גם, לפי משרד התחבורה, על הגדלת תדירויות בעשרה קווים והפחתת תדירויות בקו אחד בלבד, כאשר מערך קווי החברה, הכולל 37 יעדים נותר ללא שינוי. תכנית הטיסות הסדירות לישראל וממנה של חברות ארקיע וישראייר עונת החורף כוללת הפעלה של 12 טיסות שבועיות על ידי ארקיע ושבע טיסות על ידי ישראייר.
 
סגן מנהל האגף ליחסים בינלאומיים ברשות התעופה האזרחית, דני מורג,  ציין כי אחד הגורמים שאיפשר את הגידול במספר החברות המפעילות טיסות נוסעים סדירות לישראל היה המו"מ הבילטראלי שהתקיים במהלך השנים האחרונות עם מספר גדול יחסית של מדינות ובו באה לידי ביטוי מדיניות הליברליזציה של ישראל בין היתר באמצעות הסכמות על הגדלת מספר החברות מכל צד שתוכלנה להפעיל טיסות סדירות בקווים לישראל וממנה.
 
עוד מסרו במשרד התחבורה כי, הסיכומים של שיחות התעופה וביטול הסעיף בהחלטת הממשלה משנת 2003 שהגביל מינוי מובילים ישראלים בקווים שחברת אל על מפעילה איפשרו לשרי התחבורה למנות חברות ישראליות כמוביל נקוב שני במספר קווים בינלאומיים.
 
הקווים בהם מומש המינוי לכלל הפעלת טיסות סדירות על ידי חברות ארקיע וישראייר לאורך כל השנה הם הקווים: ת"א- פריז, ת"א - ברצלונה ות"א - מינכן המופעלים על ידי ארקיע והקווים ת"א- רומא, ת"א - מילאנו ות"א - ברלין המופעלים על ידי חברת ישראייר.