השוק חלש וחברות תעופה מקרקעות מטוסי מטען

חברת התעופה האמריקאית JetOneX קרקעה את כל ארבעת מטוסי המטען מסוג בואינג 747F. בכיר בתחום התעופה: ״הצניחה בתעריפים יצרה צורך בתמחור נמוך יותר של צ׳רטרים, ולא כל חברות התעופה יכולות לעמוד בכך״


08:55 ,16.07.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

תעריפי שוק ההובלה באוויר חלשים מזה מספר חודשים והדבר גובה מחיר מחברות תעופה קטנות אשר מחנות את מטוסי המטען שלהם. עיתונות זרה פרסמה כי חברת התעופה האמריקאית JetOneX קרקעה את כל ארבעת מטוסי המטען של החברה מסוג בואינג 747F.

 

בכיר בתחום התעופה ששמו לא צוין אמר כי ״הצניחה בתעריפים יצרה צורך בתמחור נמוך יותר של צ׳רטרים, ולא כל חברות התעופה יכולות לעמוד בכך״.

 

לדבריו, ״הרבה חברות תעופה הרוויחו הרבה כסף במהלך מגפת הקורונה אבל התעריפים צנחו. חברות תעופה שהיו בעלות עוצמה, אין להן חוזים - ואין להן את הכיסים העמוקים של חברת תעופה כמו קרגולוקס, אז הן לא יכולות לעמוד בירידה בתעריפים. הוא הוסיף כי ״JetOneX היא לא הספקית היחידה שהחנה כמה מטוסים. יש המון, אבל חלקם החנו רק מטוס אחד או שניים וממשיכים לפעול עם מטוסים אחרים״.

 

הוא הוסיף כי קשה לראות איך חברת תעופה יכולה לחזור לאחר שהחנתה את כל צי המטוסים שלה, והסביר: ״אם אתה לא טס בכלל, זה כן מעורר חשדות. אני לא יודע אם JetOneX יוכלו להתאושש מכך, יש לזה את העלות של חניית המטוס על הקרקע ואין להם הכנסה. השוק חלש מכדי שחלק מהמטוסים יפעלו; התעריפים פשוט נמוכים מדי עבור חלק מהמפעילים״.